Bain & Company lanceert nieuwe wereldwijde website

19 juli 2011 Consultancy.nl

Strategie- en managementadviesbureau Bain & Company heeft wereldwijd een nieuwe website gelanceerd. Alle landensites van Bain, waaronder de Nederlandse website, zijn meegenomen in de update. Het adviesbureau speelt hiermee in op het steeds grotere belang van online en social media in de adviesbranche. Een korte analyse van de nieuwe website door laat zien dat het een verbetering is.

Nieuwe Bain & Company website een grote verbetering
De nieuwe website is op een aantal gebieden een verbetering ten opzichte van de oude website. Ten eerste oogt de nieuwe site overzichtelijk en rustig. Daarnaast bied de nieuwe website wereldwijde consistentie. Bain heeft gekozen voor een global website, met daaronder landenpagina’s, met als gevolg dat de ‘look and feel’ en marketinguitingen voor alle Bain websites gelijk is. Ten derde, de content van landenwebsites is hybride opgebouwd (lokale pagina’s en globale pagina’s) en dat betekent dat alle kantoren op een effectieve manier gebruik kunnen maken van beschikbare wereldwijde content. Tot slot zijn de verschillende social media mogelijkheden geïntegreerd in de website. Op elke pagina bestaat er via de ‘Share’ knop de mogelijkheid om content te delen via de bekende social media, zoals Facebook, Twitter, Google en MSN Messenger.

Bain.nl website

Adviesbranche ziet steeds vaker de waarde van online en social media
De adviesbranche loopt traditioneel gezien achter op het gebied van online trends en technologieën zoals web 2.0 en social media. In de afgelopen twee jaar is een duidelijke kentering zichtbaar - adviesbureaus zien steeds de voordelen voor marketing (company branding, eminence) en recruitment (werving, employer branding) steeds meer. Daarnaast worden online kanalen ook steeds belangrijker voor ‘client branding’ en new business development. Als gevolg hebben verschillende adviesbureaus hun websites recentelijk vernieuwd, zoals Kirkman Company, Quintop Management Consultants, First Consulting, McKinsey & Company en Necker van Naem.

Meer over online en social media in de adviesbranche:
- Online & social media essentieel voor adviesbureaus 
- De voordelen van social media voor adviesbureaus 

Nieuws