AT Kearney: Indiase retailmarkt biedt grootste kansen

14 juli 2005 Consultancy.nl

India biedt de komende jaren de grootste kansen voor detailhandelsbedrijven en supermarktconcerns die internationale groei nastreven. India heeft een retailmarkt met een totale omvang van $312 miljard en een jaarlijkse groei van gemiddeld 10 procent over de afgelopen vijf jaar. Dat blijkt uit een rapport van consultantsbureau A.T. Kearney. Vorig jaar voerde Rusland de jaarlijkse lijst van het strategisch adviesbureau nog aan.

Indiase markt zeer gefragmenteerd
Maar op dit moment is de Indiase markt nog altijd zeer gefragmenteerd. De vijf grootste retailers hebben er samen amper 2 procent van de markt in handen. Dat biedt volgens de consultants veel mogelijkheden voor de internationale supermarkt-sector. "Een aantal van hen heeft in China de boot gemist, maar India kan voor hen een herkansing betekenen," aldus A.T. Kearney.

Over A.T. Kearney

A.T. Kearney is opgericht in 1926 door de ex-McKinsey consultant Andrew Thomas Kearney. In 1995 werd AT Kearney gekocht door technologie groep EDS. A.T. Kearney heeft wereldwijd meer dan 2,000 adviseurs verspreid over meer dan 30 landen.

Nieuws

Meer nieuws over