Strategisch plan Altran 2015: ambitieuze groeiambities

25 oktober 2011 Consultancy.nl

Altran heeft een ambitieus strategisch groeiplan aangekondigd voor de periode 2012-2015. De belangrijkste doelstellingen zijn het vergroten van de omzet naar meer dan €2 miljard in 2015, en het versterken van zijn EBITA-marge naar 11%. De doelstellingen zullen worden gerealiseerd door organische groei, maar Altran’s nieuwe CEO Philippe Salle erkende ook dat het bedrijf strategische, middelgrote acquisities overweegt. Het management van het technologie- en innovatieadviesbureau keurde het plan goed tijdens de laatste aandeelhoudersvergadering.

Het consultancykantoor heeft momenteel meer dan 15,000 consultants wereldwijd in dienst en had een omzet van €1,437 miljoen in 2010. Altran Group heeft drie actieve firma’s in Nederland: Altran, Arthur D. Little en DCE Consultants. Een overzicht van de belangrijkste doelen van het strategische plan:

Altran Strategic Plan

Om zijn strategische plan uit te voeren, kiest Altran ervoor om:
-zich te focussen op zes Europese regio’s: Duitsland, België, Spanje, Frankrijk, Italië en het V.K.
-in te zetten op het globale management van vier van zijn industrie activiteitssegmenten: Automotive, Infrastructure & Transportation, Aeronautics, Space & Defence, Energy & Healthcare en Telecoms.
-de internationale ontwikkeling te stimuleren van twee van zijn oplossingen: Product Lifecycle Management en Embedded & Critical Systems.

Verkoopgroei
De verkoopgroei wordt gestimuleerd door het groeiende momentum van technologische innovatie in de meest geavanceerde opkomende markten. De prioriteit zal op China liggen, door regionale partnerschappen op te zetten, en op India, waar Altran zijn bestaande offshore platform wil versterken.

Reactie van Philippe Salle Altran CEO

Philippe Salle, CEO van Altran, zei: “Nadat we deze strategische review hebben uitgevoerd ben ik ervan overtuigd dat we, als we volledig willen profiteren van de talrijke sterke punten die Altran Group te bieden heeft, ons moeten herfocussen op de belangrijkste markten en in operationele kosten moeten snijden. Dit is de doelstelling van het actieplan dat ik heb gepresenteerd en ik met mijn team zal implementeren in de komende maanden; een plan dat is ontworpen om groei te doen heropleven, en om de marges terug te brengen naar het niveau van Altran Group’s status.”

Nieuws