Nieuwe Altran strategie en branding gericht op innovatie

15 december 2006 Consultancy.nl

Altran heeft haar nieuwe strategie en bijhorende branding bekendgemaakt. De strategie, genaamd Altran 2008, gaat zich richten op innovatie. Nog veel meer dan in het verleden legt het adviesbureau nu de nadruk op het ondersteunen van klanten in iedere fase van de innovatiecyclus, zodat de bedrijfsmatige prestaties van klanten aanzienlijk kunnen worden verbeterd.

Het strategisch plan heeft tot doel Altran te laten uitgroeien tot een wereldwijd actieve consultancy-onderneming, die klanten ondersteunt bij ieder vraagstuk op het gebied van innovatie en technologie. Altran heeft wereldwijd 16.000 adviseurs in dienst.

Altran 2008

'Altran 2008' heeft tot doel om Altran optimaal gebruik te laten maken van zijn twee sterkste punten: zijn getalenteerde consultants en de dynamische en entrepeneurial werksfeer die traditioneel binnen Altran bestaat. Om klanten in iedere fase van de innovatiecyclus en bovendien overal ter wereld te kunnen ondersteunen, is Altran gereorganiseerd. Het grote aantal voorheen zelfstandig opererende afdelingen is nu bijeengebracht in een logisch gestructureerd netwerk van 3 divisies:
- Technology & R&D consulting
- Information Services consulting
- Strategy & Management consulting

Doel van de nieuwe structuur is om de samenwerking tussen consultants uit diverse disciplines te optimaliseren. Klanten kunnen hierdoor met 'cross-functional' advies van hoge kwaliteit terzijde worden gestaan. Daarbij is de ambitie van het Altran-management heel duidelijk: de wereldwijde innovatie partner te worden voor haar klanten. In Nederland wordt deze ambitie waargemaakt door Altran Technologies in Hoofddorp en Eindhoven voor de Technology en R&D consulting divisie en Altran CIS gevestigd in Meerkerk en Eindhoven voor de Information Services Divisie.

Nieuw bedrijf, nieuw imago
Deze veranderingen zijn nu ook terug te vinden in de nieuwe uitstraling van Altran. Het bedrijf wil het succes van de nieuwe strategie nadrukkelijk onderstrepen en heeft daarom een nieuwe strategie ten aanzien van de communicatie met klanten, prospects en de media ontwikkeld. Iedere activiteit van de onderneming heeft hierbij een duidelijk herkenbare visuele identiteit gekregen. Het netwerk van activiteiten van Altran kan nu worden onderscheiden aan de hand van kleuren. Iedere activiteit heeft een eigen logo en kleurstelling gekregen. Hierbij wordt bovendien voor iedere activiteit een logo gehanteerd dat een 'wave' richting de toekomst suggereert, waarbij samenwerking tussen mens en technologie centraal staat.

Nieuws

Meer nieuws over