Deloitte en Conclusion grote sponsors van golfmarkt

22 juni 2011 Consultancy.nl

Adviesbureaus Deloitte en Conclusion zetten hun sponsoring zwaar in op golf. Deloitte heeft zich in het afgelopen jaar als hoofdsponsor verbonden aan maar liefst vier grote golf toernooien – KLM Open, Het Ladies Open Kampioenschap, Deloitte Ladies Open en het Van Lanschot Senior Open. Ook Conclusion is als official supplier verbonden aan de drie grootste golf toernooien van Nederland.

Deloitte: nieuw in golfmarkt
Deloitte is pas recentelijk begonnen met een marketing focus op golf. Roger Dassen, bestuursvoorzitter van Deloitte; “Vorig jaar zijn we enthousiast in de golfsponsoring gestapt als partner van de drie grootste internationale golftoernooien van Nederland.” In januari van dit jaar sloot het adviesbureau ook een overeenkomst met het Ladies Open, het grootste golftoernooi voor vrouwen in Nederland. “Hiermee bevestigen wij nogmaals dat wij onze commitment aan golf serieus nemen en ons in de volle breedte willen verbinden met de golfsport” vervolgt de topman van het Big Four kantoor.

Conclusion: al jaren actief in golfmarkt
Conclusion is al jaren actief als sponsor in het golfsegment, o.a. van Het Deloitte Ladies Open en het KLM Open. Eind vorige week maakte Conclusion bekend dat het sinds dit jaar ook sponsor is van het Van Lanschot Senior Open. Conclusion organiseert o.a. de ‘Flightmasters’ voor bezoekers. De Conclusion Flightmasters helpen bezoekers met alle aspecten van het spel: de spelers, de baan en het materiaal. Ieder (half) uur vertrekt er een Flightmaster vanaf de Conclusion stand en bezoekers kunnen kosteloos meelopen.

Golf is snelst groeiende sport in Nederland
In Nederland is golf de snelst groeiende sport. Volgens onderzoek van Sponsor Magazine neemt het aantal golfterreinen met 18 holes jaarlijks met vijf toe. Momenteel zijn er circa 160 golfterreinen met 18 holes in Nederland. Er zijn circa 330,000 golfers actief, te onderscheiden naar clubgolfers en vrije golfers. De vrije golfers zijn meestal man (75%) en gemiddeld ruim 44 jaar, tegen gemiddeld bijna 54 jaar voor de clubgolfers.

Wereldwijd behoort golf tot de middenmoot; strategy consultancy A.T. Kearney heeft in het rapport The Global Sports Market 2011 becijferd dat de sport in de afgelopen 5 jaar met gemiddeld 3% (CAGR) is gegroeid.  Opvallend is dat de globale sportmarkt wereldwijd veel sneller groeit dan het Bruto Binnenlands Product (BBP). In termen van omzet domineert voetbal de markt (>40%) en is rugby de snelst groeiende sport.

Accenture en Tiger Woods
Tot voor kort was vooral Accenture een prominente sponsor in de wereldwijde golfmarkt, met als uithangbord de exclusieve overeenkomst met topgolfer Tiger Woods. Na de seksschandalen van de Amerikaanse superster maakte Accenture in december 2009 bekend dat het de relatie met Tiger Woods heeft verbroken.

Nieuws

Meer nieuws over