Simon-Kucher & Partners koploper in Marketing & Sales

30 augustus 2011 Consultancy.nl

Simon-Kucher & Partners is volgens een studie van Duitsland’s leidende management-tijdschrift Manager Magazin het nummer 1 adviesbureau op het gebied van Marketing & Sales. Daarmee wordt de behaalde eerste positie uit 2007 geprolongeerd. Simon-Kucher & Partners wordt gevolgd door Boston Consulting Group en McKinsey & Company. Het onderzoek is gehouden onder 452 executives werkzaam bij grote bedrijven tussen februari en juni 2011.

Volgens Onno Oldeman, Managing Partner van het Amsterdamse kantoor van Simon-Kucher & Partners, is de uitkomst van de studie een bevestiging dat Simon-Kucher’s focus op marketing & sales zijn vruchten afwerpt. “Je ziet dat klanten en medewerkers de duidelijkheid van onze koers omarmen. Onze ambitie is om de leidende reputatie die we hebben in Duitsland, Frankrijk en Engeland ook in andere landen, waaronder Nederland, verder uit te bouwen”, aldus Oldeman.

Focus op specialisme
Het komt steeds vaker voor dat specialistische adviesbureaus hoog scoren in dergelijke rankings. De meer generalistische adviesbureaus bieden op steeds meer gebieden hun diensten aan, waardoor klanten deze bedrijven moeilijk van elkaar weten te onderscheiden en het steeds onduidelijker wordt waar hun kwaliteiten liggen. Dit komt ten goede van de specialistische kantoren als o.a. Simon-Kucher & Partners, dat bewust kiest voor een focus op Marketing en Sales adviesdiensten.

Over Simon-Kucher & Partners
Simon-Kucher & Partners is een internationaal adviesbureau gespecialiseerd op het gebied van strategie, marketing en sales. Simon-Kucher & Partners wordt wereldwijd beschouwd als leidende adviseur op het gebied van pricing. Simon-Kucher & Partners is opgericht in 1985, en werkt met meer dan 500 adviseurs in 23 kantoren wereldwijd.

Consultancy Nieuws

  • Scenter versterkt team met drie nieuwe consultants

    Scenter heeft de gelederen versterkt met drie nieuwe adviseurs. Maurice Kostons, Marieke van Werven en Froukje van der Lende zijn de afgelopen maanden bij het organisatieadviesbureau uit Driebergen gestart »

  • Millward Brown Digital koopt Amerikaanse InsightExpress

    Millward Brown, een groot media consultancybureau, heeft InsightExpress gekocht, een Amerikaanse provider van media analytics. InsightExpress zal geïntegreerd worden in Millward Brown’s Digital business unit »

Simon-Kucher & Partners Nieuws

  • Simon-Kucher organiseert Strategy Masterclass

    Op 16 oktober 2014 organiseert Simon-Kucher & Partners een ‘Strategy Masterclass’. Tijdens het evenement krijgen de deelnemers een goed beeld van strategy consulting en hoe het is om te werken voor Simon-Kucher »

  • Omzetrecord voor consultancybureau Simon-Kucher

    Simon-Kucher & Partners heeft sterke resultaten geboekt de eerste zes maanden van 2014. Het internationale adviesbureau behaalde een omzet van €82.5 miljoen, ongeveer 14% meer dan in dezelfde periode vorig jaar »