Nolan, Norton & Co. lanceert Competing on Information

22 juni 2011 Consultancy.nl

Geïnspireerd door het recente succes van datagedreven bedrijven in het creëren van nieuwe business modellen, lanceert Nolan, Norton & Co. (NNC) het initiatief Competing on Information, zie ook competingoninformation.com Dit initiatief is ontstaan vanuit de overtuiging dat ook traditionele bedrijven in toenemende mate, de informatie waarover zij (kunnen) beschikken zullen inzetten binnen hun klantwaardeproposities en dat de bedrijven die dit succesvol doen de outperformers van de toekomst zullen zijn.

“De positieve feedback en enthousiaste respons tijdens onze voorbereidingen bevestigen ons geloof dat Competing on Information een van de sleutelonderwerpen op de bestuursagenda van de komende tien jaar zal zijn. Met ons initiatief hopen we een platform te lanceren, dat de kennis rondom dit nog relatief onontgonnen onderwerp verder uitbouwt, liefst in een co-creatie met meer en minder ervaren marktspelers en de wetenschap”, aldus Ger Damen, Managing Partner van NNC.

Met het initiatief wil NNC bedrijven inspireren om op een onconventionele manier naar hun informatiepotentieel te kijken. “We zullen een gestructureerd raamwerk aanbieden, waarmee bedrijven de uitdagingen en discontinuïteiten van het fenomeen Competing on Information kunnen analyseren. Naast literatuurstudie en analyse van praktijk cases hopen we in contact te komen met een grote en diverse groep van bedrijven, waarmee we gedachten en ervaringen kunnen uitwisselen. Eerst door een enquête te houden, later door een beperkt aantal diepte-interviews af te nemen”, vervolgt Ger Damen.

Competing on Information via Social Media
Voor meer informatie zie onze app competingoninformation.com of volg ons via Twitter: @CompetingonInfo, via de Competing on Information blog en/of wordt lid van de LinkedIn-groep “Competing on Information”. Op deze kanalen worden frequent updates geplaatst en discussies rondom relevante onderwerpen gevoerd.

Nieuws