Accenture partner van duurzaam platform Nudge.nl

28 maart 2012 Consultancy.nl

Accenture heeft zich verbonden als founding partner van Nudge, een platform voor duurzame samenwerking. Het adviesbureau gaat voor de periode van 3 jaar Nudge ondersteunen met advies over het verbeteren van de bedrijfvoering. Daarnaast zal Accenture financiele ondersteuning leveren en support bij de organisatie van evenementen. Vice versa geeft Nudge invulling aan de duurzaam-heidsdoelstellingen van Accenture, alsmede toegang tot het zakelijk netwerk van Nudge.

In de afgelopen maanden hebben o.a. Alliander, Greenchoice, Hill + Knowlton, ING, the Market Food Group en PWN zich ook als founding partners aan Nudge verbonden.

Nudge-initiatiefnemer Jan van Betten: ”Om verder te groeien en meer mensen te mobiliseren, hebben we professionele ondersteuning nodig. Samenwerking met het bedrijfsleven speelt daar een belangrijke rol in. Door het individu en het bedrijfsleven samen te brengen, kunnen we het verschil maken. Accenture hebben we leren kennen als een partij die écht iets voor elkaar krijgt en veel expertise heeft op onze focusgebieden energie, mobiliteit en voedingsmiddelen. Daarnaast kunnen we de ervaring met projectmanagement van Accenture en mogelijk in de toekomst ook het internationale netwerk erg goed gebruiken om onze doelstellingen te realiseren”.

Anja Montijn-Groenewoud, Managing Director van Accenture Nederland: “Nudge is een ambitieus duurzaam platform, twee kenmerken die goed aansluiten op de waarden van Accenture. Wereldwijd toont Accenture betrokkenheid aan de maatschappij door belangrijke duurzame initiatieven te ondersteunen. Nudge heeft in Nederland succesvolle duurzame initiatieven weten te bewerkstelligen. Daarnaast past Nudge goed binnen ons Corporate Citizenship-programma, waarin we kennis en ervaring van Accenture adviseurs inzetten om een concrete bijdrage te leveren aan de maatschappij.”

Nieuws

Meer nieuws over