Accenture sluit consulting contract met Wizz Air

08 oktober 2010 Consultancy.nl

Navitaire, een dochteronderneming van Accenture, heeft een lucratief contract gewonnen bij Wizz Air, Midden- en Oost-Europa’s grootste budgetvliegtuigmaatschappij. Accenture gaat de distributie-, reservering- en vertrekcontrolediensten vernieuwen en implementen om de grootschalige groeiplannen van Wizz Air voor de komende 10 jaar te ondersteunen.

Wizz Air: ambitieuze groeiplannen

Wizz Air, die onlangs zijn zesde verjaardag vierde, is op weg één van de grootste luchtvaartmaatschappijen van Europa te worden, met plannen om 100 extra vliegtuigen te introduceren in de komende 7 jaar. In de afgelopen 12 maanden vervoerde Wizz Air meer dan 8.7 miljoen passagiers, die elk jaar meer dan 30% groei representeren. Wizz Air staat bekend in de markt als het vliegtuigmaatschappij met één van de laagste operationele kostenstructuur van de industrie.

Navitaire levert management en technology diensten aan Wizz Air

Navitaire, een dochtermaatschappij in volledige eigendom van adviesbureau Accenture, levert technologische en zakelijke oplossingen aan de luchtvaartmaatschappij op basis van uitbesteding. Navitaire’s reserverings-solution is een grootschalige sales- en managementoplossing voor luchtvaartpassagiers die geïntegreerde internetboeking, call centerreserveringen, toegang tot systemen van reisorganisaties, zelfbedieningsintegratie voor klanten, real-time reporting, omzetgeneratie, luchthavencheck-in en vertrekcontrole levert. De diensten van Accenture zijn ontworpen voor alle luchtvaart businessmodellen.

Wizz Air koos Accenture op basis van track record en services

Wizz Air koos Accenture voor zijn reputatie en track record. “Door hard te werken in combinatie met toonaangevende technologie is Wizz Air een dominante kracht in de regio geworden en een grote speler in Europa, in slechts 6 jaar”, zei Zsolt Csernák, hoofd van IT bij Wizz Air. “Navitaire’s bewezen oplossingen hebben onze agressieve groeistrategie mogelijk gemaakt, ons geholpen bij het genereren van omzet over meerdere verkoopkanalen en ons doel om de kosten en prijzen laag te houden ondersteund. Deze zelfde elementen zullen ons toekomstige succes dragen.”

Nieuws

Meer nieuws over