Accenture lanceert wereldwijde marketingcampagne

22 november 2011 Consultancy.nl

Accenture heeft een nieuwe, wereldwijde campagne gelanceerd. De campagne verschijnt in vrijwel alle mogelijke media, waaronder print-, luchthaven-, outdoor- en televisieadvertenties. Daarnaast worden ook verschillende digitale kanalen ingezet zoals online advertenties, zoekmachines, social media en interactieve billboards. De campagne, die een geschat budget heeft van €50 miljoen, is actief in meer dan 200 steden op zes continenten. Hiermee is het de grootste campagne ooit van het adviesbureau.

Eerste grote campagne sinds “Tiger Woods”
De nieuwe campagne is de eerste sinds de sponsorrelatie met superster Tiger Woods in 2009 werd verbroken. Zes jaar lang stond Tiger Woods centrall in Accenture Tiger's marketingcampagnes; eerst met de slogan “Go on. Be a Tiger” en later met “We know what it takes to be a Tiger”. Sindsdien gaan advertenties vergezeld met foto’s van dieren – giraffes, schapen, olifanten en ijsberen, maar nimmer tijgers – als metaforen om het merkthema “High performance. Delivered” tot leven te brengen.

Nieuwe campagne: value-added voor klanten
De nieuwe campagne is erop gericht Accenture’s volledige diepte- en breedtecapaciteiten te demonstreren, en focust op de waarde die Accenture voor zijn cliënten creëert. De reclames bevatten uitspraken van diverse internationale klanten, zoals Unilever, Marriott, the Royal Shakespeare Company en New York City. De gedrukte reclame met Unilever beschrijft bijvoorbeeld hoe Accenture de voedselproducent hielp met het uitvoeren van “een ongekende inspanning om hun zakelijke processen wereldwijd te simplificeren, standaardiseren en uniformeren”, waarmee “tot nu toe meer dan €1 miljard werd bespaard”.

Accenture - Marketing campagne

Campagne in Nederland: Schiphol, FD, Nu.nl en verschillende online platformen
De nieuwe campagne is in Nederland vorige week donderdag ochtend gelanceerd. Als eerste ontvingen alle Accenture medewerkers een interne communcatie met de nieuwe re-branding en uitstraling. Op dezelfde ochtend zijn de nieuwe ads ook gemonteerd op grote billboards in Schiphol. Om de campagne te introduceren aan de zakelijke doelgroep heeft Accenture de FD Outlook special over Innovatie, die afgelopen donderdag uitgekomen, gesponsord. Op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment is de nieuwe campagne van het adviesbureau prominent aanwezig op online platformen Nu.nl, Intermediair, Computable, Tweakers LinkedIn en Consultancy.nl.

“Deze nieuwe campagne is het volgende hoofdstuk in de evolutie van Accenture’s succesvolle “High performance. Delivered”-merkpositioning”, zei Roxanne Taylor, Accenture’s chief marketing & communications officer. “High performance. Delivered” is de essentie van onze business-strategie. De campagne brengt tot uitdrukking hoe we gebruikmaken van onze industrie-expertise en onze consulting- en technologiecapaciteiten om significante, tastbare business value te creëren voor onze cliënten.”

De campagne werd gecreëerd door TBWA/Chiat/Day (onlangs beëindigde Accenture zijn 22-jarige samenwerking met Young & Rubicam). Tag Worldwide werd door Accenture ingehuurd voor de wereldwijde productie van zijn campagne.

Nieuws