Accenture koopt Duitse ICT CRM consultancy

24 november 2010 Consultancy.nl

Adviesbureau Accenture heeft Computer Anwendungs- und Systemberatung (CAS) overgenomen. Het Duitse CAS levert customer relationship management (CRM) systemen en mobiliteitsoftware. Beide partijen hebben niets bekend gemaakt over de financiële details van de deal.

De overname moet Accenture helpen bij het ondersteunen van business to consumer bedrijven bij het verbeteren van in-store strategieën door effectievere en efficiëntere retail uitvoering. Daarbij moet de CRM-oplossing van CAS het aanbod van Accenture Software uitbreiden. Het onderdeel van het adviesbureau richt zich op de ontwikkeling, het onderhoud en de ondersteuning van industrie specifieke, software gebaseerde aanbiedingen met meer dan veertig oplossingen vandaag de dag.

CAS specialiseert zich in de ontwikkeling en implementatie van software die door grote business to consumer bedrijven wordt gebruikt. Daarbij is de software te gebruiken op alle grotere mobiele apparaten. CAS oprichter en CEO Stefan Joneck zegt in een verklaring enthousiast te zijn over de overname, omdat de ervaring met consultancy en technologie services samen met wereldwijd focus en outsourcing mogelijkheden van Accenture zal helpen om een relevanter aanbod te kunnen doen aan hun klanten.

Accenture heeft aangegeven de productnaam van CAS aan te willen houden en de product suite binnen Accenture Software te willen onderhouden. Daarbij blijft het hoofdkantoor en ontwikkelingscentrum in Kaiserslautern te Duitsland zich richten op software-ontwikkeling voor de FMCG industrie.

Nieuws