Accenture High Tech sponsor van de A2 Challenge

20 januari 2011 Consultancy.nl

Management en ICT adviesbureau Accenture is een van de 4 hoofdsponsoren van de A2 Challenge 2010-2011. De overige sponsoren zijn o.a. Philips, High Tech Campus Eindhoven, TU Eindhoven, Antwerpen Business school, MIT en Cambridge. De A2 Challenge, dit jaar voor de tweede keer georganiseerd, heeft als doel creatief, technisch en ‘businesstalent’ samen te brengen om nieuwe business ideeën en innovatie te stimuleren.

Accenture ondersteunt de A2 Challenge omdat het “perfect aansluit op onze doelgroep. De mensen die zich inschrijven voor deze challenge hebben vaak een technische achtergrond en daarnaast affiniteit met business. Dit soort profielen zijn precies hetgeen dat wij binnen ons bedrijf zoeken” aldus Pieter Paul van Oerle, Consultant Media, Communications & High Tech bij het adviesbureau. Bovendien sluit het concept van A2 Challenge veel op de Accenture Innovation Awards. “De concepten die wij tegenkomen bij de Innovation Awards hebben de markt al betreden. Nu gaan we deze innovatieve concepten helemaal vanaf het begin af aan volgen. In de toekomst kunnen wij ze hopelijk bij de Innovation Awards begroeten” vervolgt de adviseur.

Vier categorieën van business ideeën

A2 Challenge 2010-2011 zal alle ideeën in vier verschillende categorieën stoppen:
- Consumer Lifestyle: alle innovaties die ons dagelijks leven beïnvloeden
- Media en Communication: informatie en communicatie
- Healthcare: alle innovaties in de gezondheidszorg
- Clean Tech and Energy: alle ideeën voor producten/diensten die energie kunnen besparen of opwekken

Nieuws

Meer nieuws over