Accenture: functionaliteit mobiel boven uiterlijk

17 februari 2011 TelecomPaper

Uit onderzoek van Accenture onder ruim 2.000 Amerikaanse en Britse jongeren blijkt dat deze doelgroep de voorkeur geeft aan de functionaliteit van een mobiele telefoon, niet het uiterlijk.

Jongeren vinden het vooral belangrijk dat producenten van mobiele telefoons het simpel voor de consument moeten houden. Deze doelgroep is ook bereid meer te betalen voor hun toestel als die is voorzien van correct werkende technologie die hun leven makkelijker maakt en zelfs geld oplevert. Daarnaast zouden jongeren op zoek zijn naar mobiele telefoons met innovatieve oplossingen voor domotica, energiebesparing en transport. 51 procent van de ondervraagde jongeren zegt in de afgelopen zes maanden tegen problemen met zijn mobiele telefoon te zijn aangelopen. 'Bevriezing' van het scherm of het crashen van het toestel is met 39 procent de meest genoemde klacht. Meer dan een kwart geeft aan frustraties te ervaren over slecht werkende applicaties.

Nieuws