Accenture beeindigd sponsorrelatie met Tiger Woods

14 december 2009 Consultancy.nl

Accenture heeft vandaag aangekondigd dat het de sponsorship overeenkomst met golfer Tiger Woods per onmiddelijk beëindigd. Accenture is momenteel bezig met het aanpassen van alle wereldwijde websites en het vervangen van Tiger Woods sponsoruitingen.

Een dag nadat scheermesjesmerk Gillette de samenwerking opzegde, maakte het adviesbureau bekend dat het de miljardair niet langer ziet als „de juiste vertegenwoordiger” voor het bedrijf. A. Pachetti: "For the past six years, Accenture and Tiger Woods have had a very successful sponsorship arrangement and his achievements on the golf course have been a powerful metaphor for business success in Accenture’s advertising.  However, given the circumstances of the last two weeks, after careful consideration and analysis, the company has determined that he is no longer the right representative for its advertising."

Van Woods' functie als rolmodel is de afgelopen twee weken weinig overgebleven. De 33-jarige golfprof bekende afgelopen weekeinde publiekelijk dat hij ontrouw is geweest en besloot voorlopig te stoppen met golfen. De komende tijd wil hij zich gaan inspannen om een „betere echtgenoot, vader en mens” te worden, meldde hij op zijn website.

Nieuws

Meer nieuws over