ABeam Consulting en BearingPoint gaan alliantie aan

07 maart 2011 Consultancy.nl

Adviesbureaus ABeam Consulting en BearingPoint zijn een strategische consultancyalliantie met elkaar aangegaan. De alliantie zal beide ondernemingen in staat stellen om hun consultancycapaciteit in Europa en Azië uit te breiden en tegemoet te komen aan de toenemende behoefte van hun klanten aan dienstverlening in deze regio’s.

BearingPoint heeft zo'n 3.250 medewerkers in veertien Europese landen. ABeam Consulting heeft circa 3.500 management en technologie consultants, die met name opereren in Azië.

ABeam Consulting en BearingPoint zullen elkaar in hun respectieve markten als preferentiële partners behandelen en zullen samenwerken op het gebied van pre-sales-dienstverlening en bij de uitvoering van projecten. Beide ondernemingen zullen gebruikmaken van elkaars infrastructuur en middelen om bedrijfsconsultancydiensten te leveren aan bestaande en nieuwe klanten in Azië en Europa. 

BearingPoint - Abeam Consulting

“BearingPoint heeft een bewezen staat van dienst in Europa. Met deze alliantie zullen we de uitbreiding van Europese ondernemingen in Azië proactief kunnen ondersteunen en daarmee de groei van ABeam Consulting in de regio Azië versnellen. Bovendien zullen we hierdoor onze klanten in Europa beter van dienst kunnen zijn”, zegt Toshinori Iwasawa, president en Chief Executive Officer van ABeam Consulting. “BearingPoint en ABeam Consulting zijn partners met een gemeenschappelijke visie. Door elkaars sterke punten te gebruiken en synergieën te creëren willen we een aanbieder van hoogwaardige consultancydiensten op mondiale schaal worden.” 

“Deze overeenkomst is een nieuwe mijlpaal voor ons. Sinds onze management-buyout in 2009 is versterking van ons wereldwijde bereik een van de belangrijkste elementen van onze strategie,” zegt Peter Mockler, managing partner van BearingPoint. “Azië is een strategisch belangrijke markt voor ons. We zijn ervan overtuigd dat ABeam Consulting voor ons de ideale partner in deze regio is en dat onze diensten en klantenbestanden elkaar op de best mogelijke manier aanvullen. Onze internationale klanten die actief zijn in Azië of dat willen worden, zullen zeker profiteren van deze alliantie.”

Nieuws

Meer nieuws over