Deloitte UK herkiest David Sproul als Chief Executive

10 februari 2015 Consultancy.nl

Deloitte UK heeft David Sproul herkozen als Chief Executive. Sproul start op 1 juni aan zijn tweede termijn, en zal opnieuw voor een periode van vier jaar de UK business van ’s werelds grootste accounting- en advieskantoor gaan leiden.

David Sproul heeft meer dan 25 jaar ervaring binnen de accountancy- en consultancybranche. Voordat hij zich aansloot bij Deloitte werkte Sproul jarenlang bij Arthur Andersen, in zijn laatste rol als partner. Na de overname van Arthur Andersen door Deloitte* verhuisde hij mee naar het Big kantoor. Vrij snel werd Sproul benoemd tot Managing Partner van de Consulting praktijk, en jaren later werd hij aangesteld als Chief Talent Officer van het adviesbedrijf, een rol die destijds voor het eerst werd ingevuld. Na vier jaar aan het hoofd van de UK en EMEA Tax-praktijken werd Sproul in juni 2011 benoemd tot Chief Executive.

Onder Sproul’s leiding boekte Deloitte sterke resultaten. Het aantal partners en werknemers groeide met meer dan 11% naar meer dan 14.000, terwijl de omzet steeg van £2,098 miljoen (2011) naar £2,550 miljoen in het meest recente fiscale jaar. Bovendien loodsde Sproul Deloitte door enkele grote initiatieven, waaronder veranderingen binnen de audit-praktijk, de lancering van Deloitte Digital, Deloitte’s enorme bijdrage aan de Olympische en Paralympische Spelen van 2012 in Londen en de uitbreiding van Deloitte’s voetafdruk in Zwitserland.

David Sproul - Deloitte

In een reactie op zijn herkiezing laat Sproul weten “enorm trots” te zijn om opnieuw tot Chief Executive te zijn verkozen en “met veel energie uit te zien naar de kansen en uitdagingen van de toekomst”. Samen met het partnerteam heeft hij diverse ambitieuze plannen voor de komende vier jaar opgesteld. “Ik wil dat Deloitte binnen de markt als onderscheidend wordt gezien en erkend wordt voor de impact die we hebben op het succes en de reputatie van onze klanten. Ik wil dat wij bekend staan om het feit dat wij de strategiebureaus te slim af zijn, innovatiever zijn dan technologie dienstverleners en beter presteren dan onze Big 4 concurrenten”, geeft hij aan.

Om deze ambitieuze doelstellingen te ondersteunen heeft Sproul bekendgemaakt dat het bureau zijn innovatiebudget gaat verdubbelen naar meer dan £80 miljoen, waarmee innovatie een centralere rol inneemt in het businessmodel van de organisatie. Die investering komt bovenop het onlangs gelanceerde investeringsfonds van £25 miljoen, dat ‘intrapreneurship’ binnen de organisatie stimuleert. Een andere prioriteit vormt de ontwikkeling van het eigen personeel: “We zijn er altijd op gericht om de vaardigheden van onze mensen uit te breiden en hen te laten ontwikkelen tot toekomstige leiders. We zullen nog meer doen om aan hun verwachtingen te voldoen.”

* Net als in Nederland, werd Arthur Andersen in de UK overgenomen door Deloitte.

Nieuws

Meer nieuws over