De top 10 most engaged marketeers op LinkedIn

08 december 2014 Consultancy.nl

Folkert van der Molen, marketingmanager bij advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV is onlangs door LinkedIn verkozen tot 'Most Engaged Marketeer'. Hij voert daarmee een top 10 aan van marketingprofessionals, die op LinkedIn positief opvallen door hun intensieve marketinginspanningen, zoals het plaatsen van nieuws, reacties, berichten en de betrokkenheid bij discussiegroepen. Twee alumni van Deloitte staan ook in de top 10.

Most Engaged Marketeers
Voor het tweede jaar op rij heeft LinkedIn een ranking uitgebracht met daarin de top 10 marketingprofessionals die een significante activiteit hebben laten zien op het gelijknamige social media platform. Deze tien ‘most engaged’ marketeers waren intensief actief op LinkedIn, door in hoge mate content te delen of te liken, discussies te starten of te reageren op geplaatste items. Verder sprongen deze marketeers bij LinkedIn in het oog, door in hoge mate connecties met andere gebruikers of bedrijven aan te gaan, of juist door deze te volgen of te verbinden. LinkedIn keek bijvoorbeeld naar hoe vaak de professionals inloggen, hoe vaak ze een connectieverzoek accepteren en naar het aantal connecties. Ook werd hun social media activiteit vergeleken met die van collega’s.

Een overzicht van de complete top 10 van de LinkedIn ‘Most Engaged Marketeers’ ranking:

De top 10 most engaged marketeers

#1: Folkert van der Molen – Royal HaskoningDHV
Folkert van der Molen, marketing manager bij het advies- en ingenieursbureau Royal HaskoningDHV, staat bovenaan de lijst. Op basis van diverse criteria oordeelde LinkedIn dat hij de titel verdient van ‘Most Engaged Marketeer’. “LinkedIn is onderdeel van mijn werkprocessen, mijn 'marketing flow'. Er is momenteel geen beter alternatief qua zakelijk bereik en datamanagement. En als je een profiel opbouwt voor je bedrijf en hier resultaat mee boekt, is het gerechtvaardigd en verantwoord om hiermee aan de slag te zijn”, aldus Van Der Molen.

In de top 10 staan ook twee voormalig Deloitte medewerkers: Lennart Sloof, voormalig marketeer bij het Big 4 kantoor, en inmiddels een jaar actief als Digital Media Marketeer van opleidingsinstituut THNK in Amsterdam, en Tristan Lavender, voormalig Content Manager bij Deloitte.

Gerelateerde artikelen:
EY en Capgemini blinken uit in marketing op LinkedIn
KplusV: 94 procent ondernemers gebruikt LinkedIn

Nieuws

Meer nieuws over