First Consulting debuteert op plek 2 in MT100 ranking

20 november 2014 Consultancy.nl

Elk jaar legt Management Team (MT) de consultancysector en de reputatie van zijn grootste marktspelers op de meetlat. Dit jaar een nieuwkomer op plek 2 in de categorie organisatieadvies van de befaamde MT100: First Consulting. Consultancy.nl sprak met Ivo van Zuidam, medeoprichter en directeur van First Consulting over relevantie, belofte en bewijs.

Een groot compliment!
We zijn uiteraard enorm vereerd met deze notering, vooral omdat de MT100 gebaseerd is op klantinterviews. Een overgroot deel van de managers die afgelopen jaren betrokken zijn geweest bij het inhuren van een adviesbureau zou First Consulting aanraden. Een heel mooi en groot compliment! Alle klanten bedankt!

First Consulting op 2 in MT100

Oploskracht voor operationele vraagstukken
We blinken uit in operationele strategie en het vermogen om operationele vraagstukken om te zetten in klinkend resultaat. Binnen ons speelveld van operationele vraagstukken vullen we een duidelijke behoefte in: klanten hebben behoefte aan een partij die verantwoordelijkheid neemt voor het goed analyseren en structureel oplossen van het probleem. We komen het vaak genoeg tegen: er wordt enorm veel geld uitgegeven aan te dure consultants die vuistdikke rapporten en PowerPoints maken vanuit het kantoor. Wij vragen dan aan de directeur: wie denkt u dat dit rapport echt gelezen heeft? Is er wel goed geluisterd naar uw operationele medewerkers? Is er al iets gerealiseerd van deze plannen? De antwoorden laten zich uiteraard raden.

Partner in operationele vraagstukken
Verantwoordelijkheid voor het oplossen van een vraagstuk vraagt om een partner met kennis en ervaring. Door de crisis is de nadruk op prijs nadrukkelijker op de voorgrond gekomen: de inkoopafdeling behandelt het organisatieadviesbureau vooral als een uitzendbureau of broker. "Doe ons een mannetje. Hoe lager het tarief, hoe beter". Natuurlijk is prijs belangrijk, maar kwaliteit mag hierbij niet worden vergeten. Een dergelijke inhuurstrategie is enkel op de korte termijn gericht: op de lange termijn werkt dit niet. Gelukkig begrijpen de directeuren en managers die ons inhuren dat wel. Ze willen dat verantwoordelijkheid wordt genomen voor de oplossing van het probleem en dat de klant aan het roer blijft. Daarnaast vinden ze het belangrijk dat er goed wordt geluisterd naar alle medewerkers en dat er oprecht met hen wordt samengewerkt. En bovendien: dat niet bij de eerste tegenslag wordt opgegeven. Dat noemen wij operationele daadkracht. Een verzameling van individuele belangen werkt dat tegen.

First Consulting Logo

Resultaatafspraken: basis voor juiste prijs/kwaliteit verhouding
Waar het om gaat is een juiste prijs/kwaliteit verhouding. First Consulting wil dat de klant betaalt voor een behaald resultaat. Niet voor een strippenkaart om uren te verbranden. Steeds meer klanten en inkoopafdelingen staan open om resultaatgerichte afspraken met ons te maken.

Nieuws

Meer nieuws over