&samhoud kanshebber Reputatiemanagement Award

14 november 2014 Consultancy.nl

Adviesbureau &samhoud behoort tot een van de vijf kanshebbers voor de Reputatiemanagement Award, een vakprijs voor de organisatie die het afgelopen jaar het beste haar reputatie versterkt heeft in de communicatiebranche.

Op 21 november zal tijdens de uitreiking blijken welk bedrijf het beste geslaagd is de waardering bij haar stakeholdergroepen te vergroten. Tijdens een symposium over reputatiemanagement bij onderzoeksbureau Motivaction in Amsterdam zullen de NS en Vodafone tevens hun visie geven op het thema: ‘Wie gaat er nu eigenlijk over onze reputatie’?

Finalisten
&samhoud gaat de strijd om de Reputatiemanagement Award 2014 aan met ONVZ Zorgverzekeraar, Natuurmonumenten, de Rechtspraak en Gemeente Den Haag. De vijf finalisten onderscheiden zich door hun visie op reputatiemanagement, communicatie met stakeholders en behaalde resultaten. De jury* zal hen beoordelen op de mate waarin zij aantoonbaar de waardering voor hun organisatie bij hun stakeholdergroepen hebben weten te vergroten. Daarnaast is het tot en met 20 november mogelijk om op de website van de Reputatiemanagement Award te stemmen op één van de vijf finalisten.

Reputatiemanagement Award

&samhoud
&samhoud, naar eigen zeggen ‘een gewoon ongewoon bedrijf’, is van origine een adviesbureau, en daarnaast actief in de food- en mediabranche. Naast een restaurant en gezonde maaltijden in schappen van Albert Heijn bieden zij ook gezonde, vegetarische maaltijden aan in het Holland Heineken Huis – en op het vlak van media hebben zij meerdere inspirerende websites opgezet met betrekking tot persoonlijke ontwikkeling.

Hierin is de bindende factor het inspireren en verbinden van mensen in de wereld, onder het motto ‘Together we build a brighter future’. Vanuit deze visie wil &samhoud waarde creëren voor klanten, medewerkers, de maatschappij en tot slot aandeelhouders. “Het vergroten van het vertrouwen en waardering van de stakeholder van de organisatie is een logisch vervolg op onze bedrijfsvisie”, aldus &samhoud. De organisatie zoekt in zijn commerciële activiteiten consequent naar het samenvallen van enerzijds de creatie van maatschappelijke meerwaarde, en anderzijds het realiseren van de doelstellingen van klanten.

De oprichter van &samhoud, Salem Samhoud, over de nominatie: “&samhoud heeft het afgelopen jaar geen aantoonbare resultaten geboekt op het gebied van reputatiemanagement, althans niet in de gebruikelijke zin van het woord. Want als reputatiemanagement betekent dat een bedrijf het eigenbelang niet vooropstelt, maar vanuit een overkoepelende visie streeft naar optimale waarde creatie voor al zijn stakeholders, is dat misschien ook niet nodig. If you do good, reputation will take care of itself.”

* De jury bestaat dit jaar uit: Peter Kerkhof (bijzonder hoogleraar aan de UvA, Ron van der Jagt (partner bij Logeion), Rocco Mooij (hoofdredacteur Communicatie Magazine), Jeroen Duijvestijn (eigenaar van Het Reputatieblog), Karel Slootman (managing partner van Motivaction) en Henk Noort (eigenaar van StakeholdersLab).

Nieuws

Meer nieuws over