VODW zoekt ervaren adviseurs en projectmanagers

17 november 2014 Consultancy.nl

Adviesbureau VODW is op zoek naar versterking. “Zowel voor de lange als korte termijn, en met name consultants op senior niveau die op basis van hun ervaring direct als projectmanager inzetbaar zijn”, aldus Beate van Dongen Crombags, Partner bij het bureau en verantwoordelijk voor de HR-portefeuille.

VODW, opgericht in 1983 door Verdonk, Otten, Dik en Wiegerinck (VODW), is specialist op het gebied van consultancy en interim binnen het commerciële domein van organisaties. Het bureau heeft zo’n 100 professionals, waarmee het behoort tot een van de grootste gespecialiseerde marketingadviesbureaus van het land. In de afgelopen drie decennia wist VODW een sterke reputatie op te bouwen – zo werd het bureau in de afgelopen jaren tweemaal door Nederlandse managers verkozen tot het beste marketingadviesbureau van Nederland, en eerder dit jaar werd VODW ook al door Emerce onderscheiden als een top 5 Marketing en Business consultancybureau.

VODW in Leusden

Net als binnen de gehele adviesbranche is de financiële crisis niet onopgemerkt aan VODW voorbij gegaan. Maar het feit dat VODW hard op zoek is naar ervaren adviseurs en projectleiders illustreert dat het goed gaat met het bureau, aldus Beate van Dongen Crombags. “Vooral in de dienstverlenende sectoren merken we een stijging in het aantal opdrachten. Denk daarbij aan banken, verzekeraars, telecom en energiebedrijven.”

Customer Experience en Digital
De stijging in het aantal opdrachten kan niet los gezien worden van de grote uitdagingen die organisaties voor hun kiezen krijgen. “Vooral op het gebied van customer experience, digital en data merken we dat opdrachtgevers een grote behoefte hebben aan advies en ondersteuning. Veel dienstverlenende bedrijven willen zich extra onderscheiden met hun dienstverlening en moeten transformeren tot digitale dienstverleners,” vertelt Beate van Dongen Crombags. “Met een team van data specialisten, customer experience managers, marketingorganisatie experts, designers en innovatiespecialisten ontwikkelt VODW nieuwe concepten en traint ze organisaties en competenties. We verbeteren de customer experience en de digitale performance zodat we samen het spel volgens de nieuwe regels kunnen spelen,” aldus van Dongen Crombags.

Beate van Dongen Crombags - Partner bij VODW

In de Customer Experience practice van VODW werken adviseurs die bedrijven ondersteunen bij het creëren van onderscheidende klantervaringen. VODW herontwerpt de klantreis op basis van de belangrijkste klantinzichten, de bedrijfsdoelstellingen, de merkwaarden en de laatste technologische ontwikkelingen. “Maar daar stopt het niet”, licht Van Dongen Crombags toe. “We ondersteunen onze opdrachtgevers bij de realisatie van onze adviezen. Wij zeggen immers niet voor niets al sinds onze oprichting in 1983 "Strategie is een kwestie van doen!”

VODW Digital
Om de digitale expertise extra te versterken lanceerde VODW vorig jaar VODW Digital. Ook werden de afgelopen maanden diverse senior adviseurs aangetrokken, waaronder voormalig VODW partner Eduard de Wilde, Michel van der Wal, Michael Klazema en Herman Meijer.

VODW Digital

Wervingscampagne
VODW heeft een grote recruitmentcampagne gelanceerd die gericht is op het vinden van nieuw talent. “We hebben op dit moment een aantal grote programma’s lopen waarvoor we opzoek zijn naar ervaren consultants Customer Experience en Digital. We zoeken mensen die advieservaring hebben, bij voorkeur binnen een bureau, en die op basis van die ervaring direct als projectmanager inzetbaar zijn”, legt Van Dongen Crombags uit. “Deze mensen blijken lastig te vinden, er zijn er niet zo veel die de skills hebben om strategische vraagstukken en grote programma’s tot een goed einde te brengen,” vertelt de VODW Partner. Om de doelgroep te bereiken heeft VODW een wervingsplan opgesteld, dat naast vacature postings op Consultancy.nl ook bestaat uit postings op LinkedIn en een aantal geselecteerde marketingplatforms. “En natuurlijk zetten we ook onze eigen mensen in – referral recruitment blijft een effectief kanaal.”

Voor ervaren consultants die VODW’s oproep zien en op het punt staan om te reageren blijft echter de vraag: waarom zou ik voor VODW kiezen. Van Dongen Crombags: “De combinatie van strategische commerciële vraagstukken, grote realisatietrajecten, gerenommeerde opdrachtgevers en inspirerende collega’s is uniek en biedt mensen de mogelijkheid zich snel te ontwikkelen. Maar ik zou zeggen, kom een keer een kop koffie drinken en ervaar het zelf!”

Nieuws

Meer nieuws over