BCG organiseert Taste of Strategy voor topstudenten

01 oktober 2014 Consultancy.nl

Van 16 tot 21 november 2014 organiseert The Boston Consulting Group, in samenwerking met INSEAD de business course ‘A Taste of Strategy’. Tijdens de business course zullen talentvolle studenten een overnamestrategie ontwikkelen voor een Franse wijnproducent en in teams tegen elkaar strijden. In totaal kunnen zo’n 25 studenten deelnemen aan de uitdagende business course.

Business Course
Talentvolle master studenten krijgen eind november de kans om hun fusie- en overnamekennis omhoog te schroeven en in te zetten tijdens een zesdaagse business course van strategie consultancybureau The Boston Consulting Group (BCG) en INSEAD, een van de meest prestigieuze business schools van Europa. Zo’n 25 masterstudenten starten de course op 16 november met een korte briefing in het kantoor van BCG in Amsterdam, om vervolgens naar Frankrijk af te reizen waar ze de vijf dagen daarop verblijven in een heus chateau in de buurt van Parijs.

Taste of Strategy - Frankrijk

Mergers & Acquisitions
De studenten volgen onder meer een intensieve training bij INSEAD, op het gebied van M&A strategie en specifieker op het waarderen van overnametransacties. Daarna zullen de diverse studententeams voor een Franse wijnproducent een overnamestrategie ontwikkelen, die op de laatste dag wordt gepresenteerd aan het bestuur van de organisatie. Tijdens het evenement worden de topstudenten bijgestaan door ervaren consultants van BCG. Samen met een BCG coach wordt er gedurende de week ook veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling besteed. Op vrijdag 21 november reizen de studenten weer terug naar Nederland met een flinke dosis strategische kennis en een onvergetelijke ervaring op zak.

BCG A Taste of Strategy

Alleen topstudenten komen in aanmerking voor de uitdagende business course. Op basis van interviews, die in oktober zullen plaatsvinden, worden de deelnemers geselecteerd. Voor meer informatie over de business course en voor aanmelding zie de business course A Taste of Strategy 2014.

Nieuws

Meer nieuws over