Magnus innovatie event Magnutude 2DAY geslaagd

25 september 2014 Consultancy.nl

Afgelopen Prinsjesdag organiseerde consultancybureau Magnus op hun kantoor in Naarden het innovatie evenement Magnutude 2DAY, een middag voor relaties van het bureau waarin de nieuwste technologische trends en ontwikkelingen de revue passeerden. Met keynotespreker Vincent Everts werden de nieuwste technologische innovaties in vogelvlucht getoond. In de parallel sessies daarna werd op deze innovaties verder ingezoomd met thema’s als analytics, iBeacons en drones, mobile solutions, e-commerce en omnichannel retail. Volgens Magnus was het een geslaagde middag met een informele sfeer.

Magnutude 2DAY
Ieder jaar organiseert consultancybureau Magnus het jaarlijkse Magnutude innovatie event, dit jaar getiteld ‘Magnutude 2DAY’, een evenement voor business- en IT relaties van het adviesbureau. Ook dit jaar stond het evenement weer in het teken van innovatie en inspiratie, waarbij de deelnemers met interactieve sessies en innovatieve klantpresentaties de laatste trends en toepassingen gepresenteerd kregen. Keynote spreker dit jaar was trendwatcher Vincent Everts die samen met de aanwezige gasten de laatste innovatietrends en ontwikkelingen doornam, waarbij ook concrete toepassingen werden behandeld, waarmee organisaties waarde kunnen creëren. Centraal stond de vraag: ‘hoe ziet de weg naar 2020 eruit?‘. Gedurende de middag werden er diverse interactieve tracks en klantpresentaties gegeven.

Magnutude 2DAY

Presentaties
“Na een keynote presentatie van Vincent Everts, konden de deelnemers presentaties volgen binnen drie verschillende tracks; Analytics, Mendix en Innovatie”, legt Kimm van Splunter-Mazer, Marketing Manager bij Magnus, uit: “Bij Analytics stonden de volgende thema’s centraal: Wearable Intelligence gecombineerd met SAP Design Studio en HANA, SAP BPC for Netweaver, en Machine Learning. De Mendix track begon met een mooie klantcase door Koen Aben van WE Fashion over de onlangs geïmplementeerde omnichannel oplossing. Verder vertelde Matthias Bartels van Kao over de perfecte mobiele app die internationaal is uitgerold en vertegenwoordigers twee uur per dag bespaart. In de Innovation zaal kon vervolgens ‘A summer with Google Glass’ rekenen op een groot publiek. En in de interactieve sessie Business at Your Finger Tips 2.0 werden ter plekke business cases voor mobiele oplossingen per organisatie bedacht”.

“De presentaties werden afgewisseld met powerpitches van Magnus partners Mendix, Tomirrow en Every Angle. De middag sloot af met de centrale sessie “RET Aardig onderweg met ICT”, waarin Onno Donkervoort vertelde over de laatste ontwikkelingen op het gebied van IT en Business bij de RET. “Het was een geslaagde middag met een informele sfeer” vat Van Splunter-Mazer de middag samen.

Groepsfoto Magnutude 2 day

iBeacon Achievement App
Een unieke feature tijdens het evenement vormde de speciaal voor het evenement ontworpen iBeacon Achievement App, waarmee bezoekers konden kennismaken met iBeacons. Door het gebouw heen waren diverse iBeacons met bijbehorende opdrachten verborgen, variërend van Experience Google Glass, tot Attend the keynote, Meet Mendix en Do the Core Power Workout. Uiteindelijk gingen de twee deelnemers met de meeste achievements met een HomeWizard naar huis.

Nieuws

Meer nieuws over