Marc Huijbregts leidt Accenture Digital in Nederland

17 september 2014 Consultancy.nl

Accenture heeft Marc Huijbregts benoemd tot directeur van Accenture Digital in Nederland. Huijbregts wordt verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de recent gelanceerd praktijk en zal daarnaast deel uitmaken van het Nederlandse managementteam.

Eind vorig jaar lanceerde Accenture het platform Accenture Digital, als reactie op de toenemende vraag van opdrachtgevers naar geïntegreerde dienstverlening op het gebied van digitalisering. Accenture Digital bundelt de consulting- en technologie-expertise van het adviesbedrijf binnen onder meer digital marketing, mobiliteit en analytics. In eerste instantie opgezet in de Verenigde Staten (december 2013), inmiddels is het platform in verschillende landen organisatorisch uitgerold, waaronder in Nederland (vanaf Q1 van dit jaar). In ons land telt Accenture Digital prakijk, dat onlangs door zakenblad MT werd verkozen tot het op een na beste digitale consultancybureau van Nederland, ruim 150 specialisten.

Accenture Digital

Marc Huijbregts

Om de groei van Accenture Digital verder vorm te geven heeft het adviesbureau Marc Huijbregts (1968) aangetrokken, die beschikt over ruime ervaring in de digitale wereld. De afgelopen zes jaar werkte hij in London bij onder andere Saatchi & Saatchi. Hier was hij wereldwijd eindverantwoordelijk voor de digitale community en voor de digitale activiteiten van multinationals zoals Procter & Gamble, T-Mobile en Toyota. Daarvoor was hij actief bij Agency.com en Clockwork (onderdeel van Ordina). Huijbregts studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen, Nijenrode en Universiteit van Tokyo.

“De digitale revolutie is in volle gang en raakt inmiddels alle geledingen van het bedrijfsleven, van marketing en sales tot de service en productie”, zegt Marc Huijbregts. “Dat gaat veel verder dan het ontwikkelen van bedrijfs-apps of de inzet van social media. Bedrijven zoeken naar partners die kunnen helpen om digitale ontwikkelingen met de bedrijfsvoering te integreren en naadloos aan te sluiten op bedrijfsprocessen. In mijn eerdere rollen merkte ik dat organisaties nu vooral front-end oplossingen gerealiseerd hebben. Bij een end-to-end organisatie als Accenture kan ik een bijdrage leveren in de slag naar digitalisering van de gehele bedrijfsvoering en dat vind ik uitermate boeiend.”

Marc Huijbregts - Accenture

Manon van Beek, sinds september 2013 algemeen directeur Accenture Nederland: “Verdere digitalisering biedt organisaties ruime mogelijkheden om hun performance structureel te verbeteren en te groeien met nieuwe producten en diensten. Daarbij is het ontwikkelen en implementeren van de juiste digitale strategie cruciaal. Ik ben ervan overtuigd dat we met Marc Huijbregts aan boord de juiste en gecombineerde consulting- en technologie-expertise in huis hebben om organisaties optimaal te begeleiden bij hun digitale transformatie.”

Managementteam Accenture Nederland

Met de aanstelling van Huijbregts bestaat het managementteam van Accenture nu uit 11 leden: Manon van Beek (algemeen directeur), Sander van Ginkel (Strategy), Marc Huijbregts (Digital), Frank Rennings (Technology), Ellen van Essen (Operations), Mark Wiermans (Delivery Center in Almere) en de industrie-directeuren Raymond Pijpers (Communicatie, Media & Technology), Maurice van Eck (Resources), Nicole van Det (Products), Katinka de Korte (Health & Public Service) en Irine Gaasbeek (Financial Services).


Accenture - Management Team

Nieuws

Meer nieuws over