Millward Brown Digital koopt Amerikaanse InsightExpress

29 augustus 2014 Consultancy.nl

Millward Brown, een van de grootste merk- en media consultancybureaus, heeft InsightExpress gekocht, een Amerikaanse provider van media analytics voor brandmarketeers. InsightExpress zal geïntegreerd worden in Millward Brown’s Digital business unit. Financiële details met betrekking tot de transactie zijn niet bekend gemaakt.

InsightExpress, opgericht in 1999, heeft 100 werknemers in kantoren in San Francisco, New York en Chicago. Het bedrijf levert klanten marketing analytics oplossingen die het hen mogelijk maken het rendement op marketinginvesteringen voor online-, mobile-, tablet- en cross-media campagnes te kwantificeren.

Millward Brown, onderdeel van Kantar, dat op zijn beurt onderdeel is van ’s werelds grootste marketingconglomeraat WWP, opereert in 55 landen met drie merken: Millward Brown Digital, Firefly Millward Brown en Millward Brown Vermeer. Het laatste label werd onlangs toegevoegd, als gevolg van de aankoop en rebranding van de marketingspecialist EffectiveBrands naar Millward Brown Vermeer.

MillwardBrown koopt Insightexpress

De aankoop van InsightExpress is in lijn met Millward Browns strategie om zijn capaciteiten en marktaandeel in het digitale landschap, een van de snelst groeiende segmenten in de markt, een boost te geven. “Met de toevoeging van InsightExpress nemen wij een volgende stap in het ondersteunen van marketeers om ‘digital’ op de juiste manier in te zetten, door een snellere en gedetailleerde analyse te bieden van cross-platform advertising effectiviteit,” vertelt Stephan DiMarco, President van Millward Brown Digital.

Als onderdeel van de transactie zullen InsightExpress co-CEO’s Drew Lipner en Marc Ryan zich voegen bij het managementteam van Millward Brown Digital. “We zijn verheugd ons bij Millward Brown Digital te voegen. Met prijsbekroonde technologie en de grootste dataset aan klantgedrag zien wij ernaar uit om metingen te blijven innoveren door het introduceren van nieuwe en unieke oplossingen die brandmarketeers helpen met planning, targeting, attribution en ROI accountability. De breedte van onze data en analyses, de diepte van onze digitale-, media- en merkinzichten, en ons wereldwijde bereik zijn ongeëvenaard in de sector,” reageert Ryan, die de rol van Chief Research & Development Officer heeft gekregen.

Nieuws

Meer nieuws over