Scenter versterkt team met drie nieuwe consultants

29 augustus 2014 Consultancy.nl

Consultancybureau Scenter heeft de gelederen versterkt met drie nieuwe adviseurs. Maurice Kostons, Marieke van Werven en Froukje van der Lende zijn de afgelopen maanden als Consultant gestart bij het organisatieadviesbureau uit Driebergen.

Maurice Kostons

Kostons kwam na een bachelor Mechanical Engineering (Fontys Hogeschool Eindhoven) en een master in Innovation Sciences (Eindhoven University of Technology) in 2006 terecht bij Cofely GDF-SUEZ als Management Trainee, waar hij tot zijn overstap naar Scenter uiteenlopende functies bekleedde. Zo vervulde hij als trainee verschillende rollen binnen een tijdsbestek van twee jaar op de afdelingen Sales, Projects en Legal. Vervolgens was hij in 2008 als Projectmanager betrokken bij multidisciplinaire projecten voor de technische inrichting van een ziekenhuis. De 3,5 jaar daarop was Kostons Contractmanager, met als voornaamste taak het verwerven, implementeren en beheren van strategische onderhoudscontracten. In zijn laatste rol was Kostons als Corporate Accountmanager Healthcare verantwoordelijk voor de acquisitie en ontwikkeling van nieuwe en bestaande klanten binnen het klantsegment Healthcare. Kostons is begin mei als Consultant aangesteld bij Scenter

Froukje van der Lende - Marieke van Werven en Maurice Kostons

Marieke van Werven

Marieke van Werven behaalde een bachelor in Commerciële Economie (Hogeschool van Utrecht - 1998) en een master in Business Administration (Erasmus Universiteit Rotterdam - 2001). Na haar studies startte ze als trainee bij KMPG Consulting, waar zij onderzoek deed naar de succesfactoren van strategische netwerken en allianties. Na haar traineeship voegde ze zich in 2002 bij LU General Biscuits als Junior Brand Manager, waar zij verantwoordelijk was voor de marketing van de merken Bastogne, PiM’s Scholiertje en TUC. Na twee jaar kreeg Van Werven als Brand Manager meer verantwoordelijkheid op dezelfde productlijnen. Hieronder viel bijvoorbeeld het ontwikkelen van de Bastogne commercial destijds, maar ook het schrijven van marketingplannen.

Hierna, in 2005, besloot Van Werven naar India te gaan om daar voor vijf maanden straatkinderen in de sloppenwijken en weeshuizen te onderwijzen – daarbij organiseerde zij en verzorgde zij marketing voor een sieradenproject voor straatkinderen. Na haar terugkomst ging zij aan de slag bij zoetwarenproducent Cloetta als Brand Manager, waar zij verantwoordelijk was voor marketingplanning, productontwikkeling en marktonderzoek rondom het merk Sportlife. De afgelopen zes jaar was Van Werven als Trainer en Adviseur werkzaam bij Horizon Training & Ontwikkeling, een bureau in verandertrajecten, waarbij de ontwikkelprocessen van mens, management en organisatie centraal staan. Zij werkte in deze thematiek voor onder meer PinkRoccade, PostNL, KPN en ABN Amro.

Ook Van Werven is begin mei als Consultant aan de slag gegaan bij Scenter. Zij zal zich in haar nieuwe rol bezighouden met het adviseren en opzetten van diverse academies bij Scenter klanten.

Scenter

Froukje van der Lende

Van der Lende is begin juni gestart als Consultant bij Scenter. Van der Lende zal zich in haar nieuwe rol bezighouden met professionalisering van organisaties op het gebied van klanten winnen en bedienen vanuit de expertrol, ofwel vanuit prestatiedenken, waarbij een duidelijke koppeling wordt gemaakt naar zowel de ‘harde’ als ook de ‘zachte’ manier van organiseren. Na haar studie internationale handel heeft Van der Lende de afgelopen 15 jaar diverse inkoopfuncties bekleed. De laatste vier jaar was Van der Lende werkzaam bij Randstad en ze maakt nu een overstap naar de verkopende kant.

“In haar inkooppraktijk kwam zij zeer regelmatig suboptimale samenwerking en onvoldoende focus op écht onderscheidend vermogen tegen. Het lukt organisaties vaak niet om zich vanuit voldoende toegevoegde waarde voor de eindklant te organiseren. Door de klantvraag (te) centraal te stellen, wordt het voor aanbieders een uitdaging om hun eigen expertrol op de juiste wijze in te vullen. Juist dit heeft haar doen besluiten om de overstap te maken naar Scenter en organisaties hierin te helpen,” aldus Scenter. “Zij doet dit door een goede doorvertaling van de propositie naar het dagelijkse verkoopproces en het bedienen van de klant centraal te stellen, vanuit de prestatiedenken filosofie.”

Nieuws

Meer nieuws over