BCG Digital Ventures koopt consultancybureau S&C

25 augustus 2014 Consultancy.nl

Internationaal consultancybureau Boston Consulting Group (BCG) heeft Strategic & Creative (S&C) gekocht, een digitaal designbureau uit Sydney, Australië. Twintig consultants maken de overstap naar BCG, en worden geïntegreerd in diens ‘Digital Ventures’ business unit. Financiële details van de transactie zijn niet bekend gemaakt.

S&C werd in 2008 opgericht door Michael Priddis, en is sindsdien gegroeid tot en leidend designbureau in Australië. Het snelgroeiende bedrijf – vorig jaar werd S&C door BRW magazine erkend als de 19e snelste groeiende bedrijf in Australië – zetelt in Sydney en bestaat uit grofweg 20 consultants, data marketeers en designers.

BCG Digital Ventures koopt S&C 

Voor de Boston Consulting Group is het digitale landschap een van zijn belangrijkste strategische focusgebieden voor de komende jaren. In navolging van verscheidene concurrenten* besloot BCG eerder dit jaar om een apart merk te lanceren – ‘BCG Digital Ventures’ genaamd – voor zijn digitale dienstverlening. De tak helpt klanten met onder meer digitale productinnovatie, ontwikkeling en commercialisatie. BCG Digital Ventures werd in eerste instantie in de VS opgezet, opererend voornamelijk vanuit de kantoren in Los Angeles, San Francisco, Seattle en Boston. Als gevolg van een grote instroom van Booz Digital** adviseurs in februari werd het team in de VS en Europa uitgebreid tot ongeveer 300 digitale specialisten.

Om zijn aanwezigheid in Pacifisch Azië te versterken besloot BCG om S&C over te nemen. De nieuwe unit zal dienen als het oprichtersteam van BCG Digital Ventures in Azië en zal dienen als lanceerplatform voor verdere expansie in de rest van het continent. “We zijn verheugd dat S&C nu deel uitmaakt van BCG Digital Ventures. Met de acquisitie kunnen we onze expansie in Azië verder versnellen”, zegt Jeff Schumacher, CEO van BCG Digital Ventures en voormalig consultant bij Accenture, Deloitte, IBM en McKinsey & Company.

Jeff Schumacher - Patrick Forh - Michael Priddis

BCG streeft er naar Sydney te veranderen in een innovatiecentrum van Azië om met het Silicon Valley in de VS te kunnen concurreren. Het bedrijf ziet mogelijkheden in de regio, voornamelijk in een markt zoals China, die al vier van ’s werelds top 20 beursgenoteerde internetbedrijven heeft, waaronder Tencent en Baidu. “Een team hebben van S&C kaliber als onderdeel van Digital Ventures in Sydney zal onze impact in Australië vergroten en onze impuls in Pacifisch Azië versnellen”, voegt Patrick Forth toe, global leader van BCG’s Technology, Media & Telecommunications praktijk en lid van het BCG Digital Ventures Raad van Bestuur.

* Bijvoorbeeld: Accenture (Accenture Digital), Capco (Capco Digital) en Deloitte (Deloitte Digital).

** Booz Digital was het ‘Digitale’ label van Booz & Company. Als gevolg van de aankoop van Booz & Company door PwC is het adviesbureau gerebrand naar Strategy&.

Nieuws

Meer nieuws over