EY en Capgemini blinken uit in marketing op LinkedIn

25 augustus 2014 Consultancy.nl

LinkedIn heeft zijn meest recente ranking uitgebracht omtrent bedrijven die het beste gebruik maken van content marketing op hun platform. De top 10 wordt aangevoerd door Forbes, en is vrijwel gelijk verdeeld over uitgevers en technologiemerken. Twee adviesbureaus – Capgemini en EY – lukte het om de prestigieuze lijst te halen.

Online business platform LinkedIn heeft onlangs zijn zogeheten ‘Most Influential Global Brands on LinkedIn’ ranking uitgebracht. Om de lijst samen te stellen onderzocht het bedrijf de merken, en het bewustzijn en betrokkenheid die zij genereren via de (relevante) informatie die zij delen. Om de resultaten van de verschillende merken te kwantificeren maakte LinkedIn gebruik van de Content Marketing Score (CMS)*, een methodologie die LinkedIn in maart dit jaar uitbracht.

Top 10
De ranking toont de top 10 meest invloedrijke merken op het gebied van content marketing. Forbes staat op nummer één, gevolgd door het World Economic Forum en Inc. Magazine. De rest van de lijst is bijna gelijk verdeeld onder uitgevers: The Wall-Street Journal, Financial Times en Mashable, en technologiebedrijven: Microsoft, Hewlett-Packard, IBM en Salesfore.com

Top 10 most influential brands

Ranking per land
LinkedIn stelde ook een top-3 ranking voor 16 individuele landen samen**. In twee landen lukte het adviesbureaus om een top-3 plek te bereiken: EY in de UK en Capgemini in zijn thuisland Frankrijk.

EY en Capgemini beste in LinkedIn Content Marketing

Best practices
Volgens het sociale netwerk hebben de hoogst scorende bedrijven drie zaken in gemeen. Zij bieden constant nieuws omtrent hun industrie, delen en brengen aangepaste informatie uit en originele content voor een specifiek publiek en gaan in gesprek over zaken waar de doelgroep zich mee bezig houdt. “Marketeers zijn steeds meer op zoek naar manier om hun content marketing inspanningen te meten en tegen concurrentmerken af te zetten. De topmerken, volgens de CMS score, hebben duidelijk gebruik gemaakt van het aanbod van het platform en hebben hun relevantie en invloed verhoogd”, zegt LinkedIn.

* LinkedIn’s Content Marketing Score (CMS) is een manier om de invloed die bedrijven op LinkedIn hebben te kwantificeren middels content marketing inspanningen. CMS kan ieder moment geanalyseerd worden via marketinginspanningen, en meet het effect van onder meer gesponsorde updates, bedrijfspagina’s, LinkedIn groepen, werknemersupdates en ‘influencer’ artikelen.

** Verenigde Staten, Canada, Groot-Brittannië, Zwitserland, Australië, Duitsland, India, Hong Kong, Indonesië, Japan, Oostenrijk, Nederland, Maleisië, en Singapore.

Nieuws

Meer nieuws over