McKinsey ontwikkelt corporate strategy voor Rane Group

13 augustus 2014 Consultancy.nl

De Indiase auto-producent Rane heeft strategy consulting organisatie McKinsey & Company ingehuurd om een nieuwe bedrijfsstrategie te ontwikkelen. De consultants hebben ongeveer drie maanden de tijd gekregen om een visie, strategie en roadmap op te leveren.

Rane Group
Rane Group is een Indiase auto-producent die in 1959 begon met het produceren van producten. De groep bestaat uit diverse productielijnen en bedient verschillende automotive segmenten. Deze segmenten omvatten, onder andere, passagiersauto’s, multi-gebruik voertuigen, boerderij tractors, en tweewielers. In het afgelopen fiscale jaar (2013-2014) boekte Rane een omzet van $494 miljoen.

Auto production Rane, McKinsey

Nieuwe lange-termijn strategie
Als onderdeel van hun strategische planningscyclus besloot Rane onlangs een nieuwe lange-termijn strategie te formuleren, intern bekend als ‘Vision 2020’. De automotive organisatie huurde McKinsey & Company in om het strategische proces te leiden, van planning tot analyse van de strategische opties en een advies ten aanzien van de voorgestelde richting. De belangrijkste focusgebieden vormden het versterken van zijn bestaande business en het uitbreiden naar nieuwe gebieden, zoals het aankopen van bedrijven die nieuwe technologieën toevoegen of andere bedrijfssynergieën voor de operaties. De strategie consultants zullen de nieuwe bedrijfsstrategie naar verwachting binnen drie maanden opleveren. 

“We herzien onze lange-termijn strategie binnen de organisatie. Hiervoor hebben we McKinsey aangetrokken. Zij helpen ons bij het bedenken van een nieuwe visie en strategie om deze visie te realiseren,” zegt L. Ganesh, Chairman van Rane Group.

Nieuws

Meer nieuws over