EY Advisory koopt marktonderzoeker Sweeney Research

06 augustus 2014 Consultancy.nl

Zakelijke dienstverlener EY heeft Sweeney Research gekocht, een marktonderzoeksbureau gevestigd in Australië. Ongeveer 70 professionals zullen zich voegen bij EY’s Australische Advisory praktijk, Als onderdeel van de transactie zal Sweeney Research de komende 12 maanden verder blijven opereren als een afzonderlijke entiteit.

Sweeney Research werd opgericht in 1972 door Brian Sweeney. De afgelopen 42 jaar is de organisatie uitgegroeid tot een van de meest toonaangevende onderzoeksbureaus in Australië, met meer dan 70 werknemers en 100+ parttimers werkzaam vanuit kantoren in Melbourne en Sydney.

EY koopt Sweeney research

Belangrijkste M&A drijfveren
Volgens Bill Farrell, EY Oceania Advisory Leader bij EY, biedt de overname van Sweeney Research drie belangrijke voordelen voor het Big 4 kantoor. Allereerst zal het de grootte van het marktonderzoeksteam een flinke boost geven, van de bestaande 30 naar 100+ consultants. “Hierdoor zal EY Australië’s nationale Customer Advisory team uitgroeien naar meer dan 100 mensen en een van Australië’s leidende adviseurs worden op het gebied van marktonderzoek, klantstrategie, marketing, sales en service.” Ten tweede, de toevoeging zal een boost geven aan zowel de breedte als de diepte van het dienstenaanbod: “Sweeney Research zal onze capaciteit versterken om onze klanten te helpen om verder dan het ontwerp van klantstrategieën te gaan en hen te adviseren over de uitvoering van deze strategieën, met name binnen het snelgroeiende digitale segment.” En tenslotte zal het EY’s industrie-expertise, met name binnen de farmaceutische-, FMCG- en retailmarkten, versterken.

In een persverklaring stelt Marc L’Huillier, voormalig CEO van Sweeney Research en nu partner bij EY, dat hij verheugd is zich te voegen de Big 4 organisatie. “We zien er naar uit nauw samen te werken met onze nieuwe collega’s om verdere klantbetrekkingen te versterken door het gebruik van toonaangevende klantinzichten en door onze diensten door het hele EY netwerk aan te bieden.”

Marc LHuillier en Bil Farrell

Branding
Als onderdeel van de deal hebben EY en Sweeney Research besloten om de autonomie en het merk van laatstgenoemde te behouden, ten minste voor de komende 12 maanden. Na die periode zal EY Sweeney Research integreren in zijn Advisory praktijk en mogelijk het merk Sweeney Research laten vallen of kiezen voor een gezamenlijke branding.

Nieuws

Meer nieuws over