Scenter zet Ketenversnelling centraal in animatiefilm

01 augustus 2014 Consultancy.nl

Organisatieadviesbureau Scenter heeft een nieuwe animatiefilm ontwikkeld waarin wordt uitgelegd hoe ketenversnelling binnen bedrijven gerealiseerd kan worden. Door het combineren van de gezamenlijke kracht van Prestatieverbetering, Prestatieverkoop en Prestatieinkoop kan het aanwezige potentieel bij klanten volledig benut worden.

Scenter
Scenter, een organisatieadviesbureau uit Driebergen, werd opgericht in 1999 en heeft zo’n 25 adviseurs in dienst. Het adviesbureau helpt organisaties met organisatieontwikkeling, waarbij Scenter op een pragmatische en creatieve manier advies geeft. In het kader van de drie expertisegebieden Prestatieinkoop, Prestatieverkoop en Prestatieverbetering heeft Scenter een  animatiefilm ontwikkeld, waarin zij duidelijk maken hoe Scenter bijdraagt aan het realiseren van – zoals Scenter dit noemt –  ketenversnelling binnen organisaties – door het combineren van de drie bovenstaande concepten.

Scenter - Ketenversnelling

Ketenversnelling
Volgens Scenter is er vandaag de dag, om concurrerend te kunnen zijn, een shift nodig van denken in individuele organisaties naar meer co-creatie en geïntegreerde ketens. Dit vraagt om nieuwe vormen van samenwerking. Het adviesbureau stelt dat waardecreatie alleen plaats kan vinden als vraag en aanbod in volledige openheid en transparantie op elkaar worden afgestemd. In het licht van het gezamenlijke doel worden verspillingen geminimaliseerd en het potentieel maximaal benut. Het resultaat hiervan wordt direct zichtbaar in verbetering van kwaliteit, doorlooptijd en prijs – ‘ketenversnelling’ aldus Scenter.

De vraag is echter: hoe kan ketenversnelling worden gerealiseerd? In de ogen van Scenter ligt de oplossing in het ontketenen van het reeds bestaande ‘potentieel’ dat vastzit in afzonderlijke silo’s. In co-creatie kan ketenversnelling gerealiseerd worden door de drie elementen om te zetten naar concrete acties. Scenter stelt zich ten doel bij medewerkers van de klant het verlangen te ontwikkelen naar steeds betere prestaties en hen te leren deze te realiseren. Door beweging te creëren kan ‘Continu Verbeteren’ binnen de organisatie gewaarborgd worden, aldus het adviesbureau.

Nieuws