Conversion Company en Favela Fabric worden Newcraft

24 juli 2014 Consultancy.nl

Conversion Company, een digitaal bureau gespecialiseerd in online consultancy, website design en social media, heeft begin deze maand een rebranding doorgevoerd. Het adviesbedrijf gaat verder onder de naam Newcraft. Ook de recent overgenomen bedrijven Favela Fabric en SearchTechnology gaan verder onder de vlag van Newcraft.

Conversion Company werd in 2007 opgericht door Martijn Haanappel en Edgar Mul om bedrijven te ondersteunen bij het toepassen van internetmogelijkheden. In lijn met de groeiambities van het bedrijf werd eerder dit jaar branchegenoot Favela Fabric gekocht. In juni werd ook SearchTechnology, een SEA- en SEO-specialist uit Amsterdam, overgenomen. Na de twee overnames is Conversion Company uitgegroeid tot ruim 80 mensen, verspreid over kantoren in Amsterdam en Tokio, Japan.

Newcraft

Met de nieuwe naam wil Newcraft zijn merkbenadering voor de verschillende labels harmoniseren. De naam ‘Newcraft’ verwijst naar de oude Hollandse meesters, legt medeoprichter Haanappel uit: “Wij hebben vanaf de oprichting van Conversion Company ingezet op het uitbouwen en verdiepen van deze nieuwe vaardigheden die op geen enkele universiteit of hogeschool worden onderwezen. Alleen de ervaren mensen kunnen de talenten opleiden en nog beter maken, zoals vroeger schilders dat bij hun gezellen deden. Daarmee hebben we een nieuw type bedrijf gecreëerd dat de inventieve geest van de gilden uit de Gouden Eeuw omarmt.”

Newcraft gaat met vijf expertise teams werken die zich richten op: advies, channels, search & media, social en ‘rapid concept development’.

Newcraft - Diensten

Onderscheidend vermogen
De oprichters kijken met vertrouwen naar de toekomst. Temidden van een snelgroeiende markt waarin ze zich bevinden, geloven ze dat Newcraft  uniek gepositioneerd is tussen traditionele consultancy- web- en mediabureaus. “We hebben gezien dat traditionele ICT- en consultancybureaus nauwelijks, wanneer überhaupt, in staat zijn om onze klanten te helpen met hun nieuwe uitdagingen, omdat flexibiliteit, de juiste kennis of voldoende ervaring ontbreekt. We begrijpen ook dat advertising- en mediabedrijven niet zijn ontstaan vanuit de kern van de digitale industrie, waardoor ze nu essentiële kennis missen over slimme data en de snel veranderende nieuwe technologieën. Daarom zien we enorme nieuwe kansen,” zegt medeoprichter Edgar Mul.

Nieuws