Altran werft 4.600 nieuwe ingenieurs en adviseurs

10 juli 2014 Consultancy.nl

Altran heeft wereldwijd een mega wervingscampagne gelanceerd. Het streeft ernaar om dit jaar maar liefst 4.600 professionals te werven, waarvan meer dan 90% in dienst zal treden in Europa.

Internationaal ingenieurs- en consultancybureau Altran heeft circa 21.000 werknemers in meer dan twintig landen, goed voor een omzet van meer dan €1,6 miljard. In lijn met hun wereldwijde strategie – welke ambitieuze groeidoelstellingen voor de komende jaren heeft – heeft Altran bekend gemaakt dat het bureau zijn team wenst te boosten met 4.600 nieuwe werknemers. Bijna de helft van de nieuwe aanwinsten zal aangenomen worden in Frankrijk, de thuismarkt van Altran. Kijkend naar de verdeling per ervaringsniveau zal circa een derde uit afgestudeerden bestaan zijn, een derde uit profielen met één tot vier jaar ervaring en de rest zal bestaan uit ervaren ingenieurs en adviseurs. 

Altran Recruitment Target

Wervingscampagne
Om de strijd voor toptalent te winnen heeft Altran een innovatieve campagne bedacht, waarbij case studies –  innovatieve projecten waarbij Altran betrokken is – centraal staan. Zo zal Altran bijvoorbeeld op banenbeurzen aanwezig zijn met 3D-printers, en kunnen kandidaten door middel van een iPad applicatie toegang krijgen tot meer informatie over het adviesbedrijf en voorbeelden van flagship projecten, zoals Solar Impulse, het Lotus F1 team, de ‘connected car’ en de Airbus A380. Ook is een video gelanceerd waarbij Altran’s prisma, het symbool dat door de groep gekozen is om een idee die tot bloei komt te illustreren, door middel van een serie van transformaties onthult in welke sectoren het adviesbureau actief is, waaronder automotive, gezondheidszorg, luchtvaart, etc.

Volgens Fréderic Fougerat, Vice President Communicatie bij Altran, is er bewust gekozen voor een onderscheidende wervingscampagne. “De campagne komt de 3 belangrijkste verwachtingen, volgens de laatste Universum studie, van sollicitanten tegemoet: in een creatieve, dynamische omgeving werken, leren en uitdagingen aangaan.” Bovendien sluit de focus op innovatie en combinatie tussen techniek en advies aan het DNA van het adviesbureau, aldus Fougerat.

Nieuws

Meer nieuws over