Nieuw kantoor en rebranding voor SparkOptimus

08 juli 2014 Consultancy.nl

Digitaal consultancybureau SparkOptimus heeft onlangs een rebranding doorgevoerd. Tegelijk met de vernieuwing van de website en het logo is het advieskantoor onlangs ook verhuisd binnen Amsterdam.

SparkOptimus werd in mei 2010 opgericht na de fusie tussen twee niche kantoren. Sinds de oprichting groeide het boutique advieskantoor sterk, anno 2014 telt het consultancybureau 25 medewerkers. SparkOptimus onderscheidt zichzelf door zijn exclusieve focus op digital consulting. Onder meer Ahold, Bol.com, Independer, Vakantieveilingen.nl, Intergamma, Coca Cola, eBay, Nike en Unilever behoren tot de klantenkring.

Nieuw logo

Om de identiteit van de organisatie beter te weerspiegelen, besloot SparkOptimus zijn logo te verversen. Het vorige logo is vervangen door een blauw rondje ('O') met daarin een ‘S’ en daarnaast de naam ‘SparkOptimus’. De verandering is het gevolg van een scherpere positionering, legt SparkOptimus Managing Partner Alexandra Jankovich uit: “We wilden in de identiteit nog duidelijker onze digitale focus weergeven een icoon dat goed toepasbaar is in alle digitale kanalen en blauw als de kleur van 65% van de apps die onze client in zijn zak heeft. Als contrast hebben we 5 frisse kleuren als steunkleur. Daarnaast is het een simpel en helder design, omdat het digitale landschap al gecompliceerd genoeg lijkt en onze taak is om daar helderheid in te brengen. 

Nieuw logo SparkOptimus

Website

Tegelijkertijd met de rebranding is ook de website compleet vernieuwd. De nieuwe SparkOptimus.com site oogt moderner, frisser en overzichtelijker. Bovendien speelt het beter in op de wensen van de huidige generatie online gebruikers – zo wordt content zoals dienstverlening en cases voorzien van aansprekende visuals. Tot slot wordt door middel van persoonlijke profielen het team achter SparkOptimus uitgelicht. “We wilden een simpele en heldere site maken waarin we de bezoeker direct een toegankelijk beeld geven wie we zijn en hoe we digitale groei kunnen versnellen. Iedereen is natuurlijk het meest geinteresseerd in onze diensten en cases dus die hebben we het meest prominent op de homepage gezet. Via het menu kun je de rest zien, inclusief de profielen van ons team.”

SparkOptimus - Kantoor

Geïntegreerde aanpak

Daarnaast heeft het consultancybureau de rebranding aangegrepen om de dienstverlening scherper neer te zetten. In het aangescherpte dienstenaanbod staan drie proposities centraal: Consumer, Technology en Business. “SparkOptimus is gespecialiseerd in het bieden van end-to-end ondersteuning aan organisaties om digitale groei te realiseren. We hebben diepe expertise in e-commerce, digitale marketing en loyalty, maar wat echt onze unieke aanpak definieert is dat we altijd met de consument starten en werken aan alle technische en organisatorische aspecten die nodig zijn voor de implementatie. Met de drie proposities willen we benadrukken dat we niet alleen adviseren maar ook helpen bij het bouwen van digitale organisaties” aldus Jankovich.

De partner van het adviesbureau geeft een voorbeeld: “We hebben recent een vooraanstaande retailer geholpen met het bouwen van een business case voor e-commerce uitbreiding. Na interne goedkeuring hebben we ook uitvoering begeleid, waaronder de ontwikkeling van nieuwe kanalen en processen, het inrichten van de benodigde organisatie en de opzet van nieuwe data analytics en tools”.

SparkOptimus - Kantoor 1

Verhuizing

Samen met de rebranding heeft SparkOptimus inmiddels zijn intrek genomen in een nieuwe kantoor. Sinds de oprichting was het advieskantoor gevestigd in Amsterdam-Zuid, dichtbij het Museumplein, maar als gevolg van uitbreiding en ambitieuze groeiplannen was een nieuw onderkomen nodig. De keuze viel wederom op Amsterdam-Zuid – SparkOptimus heeft een karakteristiek kantoorpand betrokken aan het Jacob Obrechtplein, enkele straten verwijderd van hun vorige vestiging. Het kantoor, een oud transformatorhuis, is geheel verbouwd tot een open kantoorruimte met industrieel karakter.

Nieuws

Meer nieuws over