Procter & Gamble bestuurslid versterkt BCG Amsterdam

30 juni 2014 Consultancy.nl

Dimitri Panayotopoulos, voormalig vicevoorzitter bij Procter & Gamble, heeft zich onlangs verbonden aan strategisch advieskantoor The Boston Consulting Group. Panayotopoulos gaat als senior adviseur aan de slag binnen BCG’s Consumer Practice en zal opereren vanuit het Amsterdamse kantoor.

Panayotopoulos brengt 37 jaar ervaring bij P&G met zich mee, waar hij diverse leidinggevende functies bekleedde in sales en general management. Zijn carrière begon in Groot-Brittannië, waar hij in het salessegment zijn eerste voetstappen zette. In de jaren daaropvolgend klom hij geleidelijk naar de top binnen de reclame- en marketing afdelingen. In 1999 werd hij benoemd tot hoofd van de Chinese landenorganisatie, waarhij een belangrijke rol speelde in het transformeren van de business van afzonderlijke franchises naar een van de marktleiders. Twee jaar later kreeg hij vervolgens de leiding over de regio Oost-Europa, Midden-Oosten en Afrika. Tussen 2004 en 2007 stond Panayotopoulos aan het hoofd van de Fabric Care business unit en vanaf 2007 gaf hij leiding aan de Household Care tak. De afgelopen jaren fungeerde hij ook als vicevoorzitter van het bestuur en als adviseur van de CEO.

Dimitri Panayotopoulos - BCG

Nadat hij begin dit jaar besloot uit dienst te treden besloot Panayotopoulos een nieuwe uitdaging aan te gaan bij BCG. “Ik kijk er naar uit mij bij het BCG team te voegen. Ik ben ervan overtuigd dat ik mijn ervaring kan samenbrengen met BCG’s grootse inzichten en capaciteiten, om zo waardevolle oplossingen aan onze klanten te kunnen bieden. Samen kunnen we verandering en groei realiseren voor klanten en de meest uitdagende kwesties en economische omstandigheden, die we recentelijk te verduren hebben gekregen, het hoofd bieden.”

“We zijn enorm verheugd om Dimitri als senior adviseur aan onze zijde te krijgen,” zegt Tom Lutz, senior partner bij BCG en wereldwijde leider van de Consumer Practice. “Zijn ervaring in het stimuleren van omzet en winstgroei binnen diverse organisaties en zijn expertise in het uitbouwen van wereldwijde brandleadership zullen een enorme aanwinst betekenen voor onze klanten.” 

BCG Amsterdam
Panayotopoulos zal zich in Amsterdam vestigen, en tegelijkertijd wereldwijd de managementteams steunen met zijn expertise binnen de innovatie- en go-to-go marktstrategieën. Tevens zal hij zich bezighouden met opdrachten in opkomende economieën als China en Afrikaanse landen.

Nieuws

Meer nieuws over