Consultancy.nl lanceert rubrieken voor opdrachtgevers

02 juni 2014 Consultancy.nl

Consultancy.nl heeft een nieuwe feature gelanceerd voor consultants en ‘opdrachtgevers’ van adviesbureaus. Vanaf vandaag worden alle nieuwe artikelen en rapporten in de database – meer dan 10.000 in totaal – verdeeld over drie rubrieken voor klanten (branches, vakgebieden, thema’s) en een diepte-rubriek voor professionals werkzaam binnen de adviesbranche. Een testfase in de eerste vijf maanden van 2014 toont aan dat de nieuwe feature diverse grote voordelen biedt voor klanten, consulting organisaties en consultants.

Tot op heden werd (min of meer) een uniforme content-aanpak gehanteerd voor de verschillende doelgroepen van Consultancy.nl, te weten adviseurs, werkzoekenden, studenten en opdrachtgevers. Door de invoering van een verbeterde IT backoffice infrastructuur in combinatie met een doelgroep tracking systeem, die de verschillende type content en bezoekers identificeert, wordt content nu maatgesneden gepresenteerd aan de verschillende doelgroepen. Vier dimensies staan aan de basis van de vernieuwde aanpak:

Sector - Vakgebied - Thema - Adviesmarkt

Zo krijgt een bezoeker die geïnteresseerd is in retail alleen (overige) retail content voorgeschoteld, en wordt een inhoudelijk artikel over supply chain management automatisch voorzien van gerelateerde supply chain content. Combinaties van dimensies zijn ook mogelijk: een artikel over innovatie in de bankensector door de toepassing van Big Data technieken wordt getoond in zowel de branche (Banken) als Vakgebied (Innovatie) en Thema (Big Data) rubrieken.

Rubrieken voor Opdrachtgevers

Voordelen voor opdrachtgevers
De lancering van de nieuwe aanpak richt zich voornamelijk op het surf-gedrag van opdrachtgevers. Door alleen relevante content voorgeschoteld te krijgen, bevinden klanten zich in een maatwerk-omgeving en wanneer nodig kunnen ze snel doorklikken naar overige relevante content en/of gerelateerde achtergrond informatie over de betrokken consultingorganisaties. Door gebruik te maken van de filters aan de rechterkant van elke Nieuws pagina (onder de vierkante banner) kunnen opdrachtgevers met een muisklik direct naar branche/vakgebied omgeving waar hun interesse ligt.

Voordelen voor adviesbureaus
Voor adviesbureaus bieden de nieuwe rubrieken diverse belangrijke voordelen. Ten eerste is het een toevoeging voor online marketing business development doelstellingen. Content is beter vindbaar voor opdrachtgevers en bovendien verhogen de overzichtpagina en het archief per rubriek de houdbaarheid van content. Bovendien, de hogere relevantie die bezoekers wordt geboden verhoogt de conversie van nieuws naar andere vormen van content, zoals het bedrijfsprofiel, rapporten of vacatures. Tot slot worden de rubrieken ook gebruikt als informatiebron door inmiddels meer dan 20+ branche/vakgebied platforms, waardoor doorgeplaatste content (onder de vlag van Consultancy.nl) wordt getoond aan een (veel) grotere doelgroep*.

Vanuit intern oogpunt bieden de categorieën consultingorganisaties een effectieve manier om bij te houden hoe goed ze vertegenwoordigd zijn binnen de belangrijkste focusgebieden per branche / vakgebied. Bovendien kunnen partners / managers die een specifieke industriepraktijk of expertisegebied leiden, de rubrieken gebruiken om de belangrijkste ontwikkelingen van concurrenten binnen hun eigen veld bij te houden. Bovendien kunnen zij deze inzichten zelfs gebruiken om contentdoelstellingen te ontwikkelen voor verdere exposure.

Rubrieken voor Consultants

Voordelen voor consultants
In de rubriek Adviesmarkt kunnen consultants meer dan 1.000 consultancymarkt content items vinden verspreid over 20 categorieën, variërend van marktinformatie, financiële cijfers van adviesbureaus, mijlpalen maar ook benoemingen, rankings & awards en partnerships. Deze categorieën bieden adviseurs een ideale manier om trends te volgen, concurrenten in de gaten te houden en andere ontwikkelingen binnen de branhe bij te houden. Een overzicht van de categorieën:

Adviesmarkt

Vanzelfsprekend kunnen adviseurs ook de rubrieken voor opdrachtgevers gebruiken om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen binnen hun branche/vakgebied.

Voordelen voor toekomstige consultants
The Adviesmarkt rubriek bevat bovendien een schat aan informatie voor toekomstige consultants, zoals studenten en werkzoekenden. Zo presenteert de categorie Evenementen een overzicht van wervingsevents voor studenten (bijv. Business Courses) en geven de 70+ interviews in de rubriek Interviews een goed beeld van het leven van een consultant. De rubriek Carrière geeft inzicht in carrière-vraagstukken (work-life, salaris, enz.) en hoe het is om te werken in consulting.

Voor meer informatie over de nieuwe mogelijkheden en resultaten, neem contact op met de redactie van Consultancy.nl.

Nieuws

Meer nieuws over