HCG partner Mike Hoogveld verzorgt diverse seminars

29 mei 2014 Consultancy.nl

Mike Hoogveld, Associate Partner bij Holland Consulting Group, verzorgt de komende weken diverse lezingen op nationale en internationale congressen en seminars.

In de afgelopen twee decennia heeft Hoogveld een indrukwekkende track record opgebouwd in het verbeteren van commerciële processen. Hij wordt alom gezien als een expert in sales en marketing, met name op het gebied van multichannel en omnichannel management. Hij kan bogen op een jarenlange carrière bij onder meer TMG, Sanoma, VODW en RedFoxBlue – momenteel is Hoogveld verbonden aan Holland Consulting Group. Naast zijn advieswerkzaamheden is hij gastdocent aan een aantal universiteiten, waaronder Nyenrode Universiteit, en spreekt hij op verschillende gelegenheden.

Holland Consulting Group - Mike Hoogveld - Cross Channel Excellence

Bovendien publiceert Hoogveld regelmatig artikelen in diverse vaktijdschriften en is hij auteur van de bestseller ‘Cross Channel Excellence’, een boek dat erg goed is ontvangen. Het boek vertelt over de razendsnel veranderende markt, de opkomst van social media en hoe deze kanalen, wanneer ze op de juiste wijze met elkaar ‘gesynchroniseerd’ zijn, tot een marketingmachine kunnen verworden die vanuit de klant denkt en op diens behoeften inspeelt. Door strategie, structuren en processen naadloos op elkaar aan te sluiten, maar ook op elk kanaal dezelfde marktbeleving mee te geven, kan een organisatie volgens Hoogveld dienen als een best practice op het gebied van omnichannel. 

Nu ook internationaal
Het succes van ‘Cross Channel Excellence’ bleef niet alleen in Nederland opgemerkt. Sinds maart dit jaar is er nu ook een geheel herziene Engelstalige editie uitgekomen, in zowel paperback als e-book, voor de internationale geïnteresseerden: ‘The Excellent Customer Journey Experience’. Op basis van zijn expertise en boek is hij de komende periode door diverse congressen en instellingen gestrikt als gastspreker. Zo verzorgde Hoogveld afgelopen week een gastcollege over de implementatie van omnichannel management aan de Universiteit St. Gallen in Zwitserland.

Kijkend naar de komende weken, dan verzorgt Hoogveld een twee uur durende masterclass Multichannel Management op MARCOM op 3 juni, het grootste marketingevent van Nederland. Hier zal hij ook een keynote verzorgen over zijn boek Cross Channel Excellence. De dag erop staat hij op de Russia Customer Management Summit in Moskou, waar hij het onderwerp multichannel customer journey experience zal behandelen.

Nieuws