KplusV: 94 procent ondernemers gebruikt LinkedIn

20 mei 2014 Consultancy.nl

LinkedIn is onder Nederlandse ondernemers met afstand het populairste social media kanaal, gevolgd door Facebook. Dit blijkt uit een onderzoek van adviesbureau KplusV in samenwerking met ondernemersplatform Yellow Walnut, gebaseerd op een enquête onder meer dan 230 ondernemers. 

Maar liefst 94% van de ondervraagde ondernemers geeft aan gebruik te maken van LinkedIn. Van de ‘kenniszoekende’ ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de ‘netwerkers’ zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming. 

Gebruik van social media onder ondernemders - KplusV

Facebook wordt door 70% van de ondernemers gebruikt. Wel met verschillende doeleinden. Belangrijkste redenen om Facebook te gebruiken zijn het actief reageren op items, interessante items delen met eigen volgers en om zelfgemaakte content te creëren, publiceren en distribueren. 

Van de ondernemers is 60% actief op Twitter, met name om nieuws, bedrijven en personen te volgen en om items te delen met volgers. Google Plus is onder ondernemers nog niet populair (15%), ondanks het positieve effect dat het gebruik van Google Plus kan hebben op online vindbaarheid van hun eigen onderneming.

Nieuws

Meer nieuws over