Boek Businessplan op 1 A4 internationaal uitgebracht

08 mei 2014 Consultancy.nl

In 2012 brachten Marc van Eck, Ellen Leenhout en Judith Tielen, alle drie partner bij marketing-adviesbureau Business Openers, het boek ‘Businessplan op 1 A4; word succesvoller met OGSM’ uit. Als gevolg van het succes van het boek in Nederland is het inmiddels ook uitgebracht in de UK en US.

OGSM
Het boek helpt de lezer om doelgericht een uitvoerbaar plan te maken. Veel plannen zijn niet concreet genoeg en hebben te weinig draagvlak. Dit boek leert de lezer om een plan te maken dat leidt van een sterke visie naar gerichte actie, op 1 A4’tje. Het is gestoeld op de OGSM-methode, wat staat voor: Objective, Goals, Strategies en Measures.

OGSM Methodiek
“De methodiek bestaat al langer; hij wordt al jarenlang gebruikt binnen organisaties als Procter & Gamble, Coca Cola en Mars en natuurlijk passen we de methodiek toe bij het overgrote deel van onze eigen klanten," vertelt Marc van Eck, één van de schrijvers van het boek en Business Openers partner.

OGSM Methodiek

Hij en de twee andere schrijvers Ellen Leenhouts en Judith Tielen leerden als werknemer bij Procter & Gamble hoe de methodiek kan worden toegepast en tot welke resultaten dit leidt. Tegenwoordig zijn zij alle drie partner van Business Openers, een strategisch marketingadviesbureau dat organisaties helpt met positioneren, strategie en internal branding, en uiteraard middels OGSM.

Internationale animo
Door het succes van het boek in Nederland is besloten om het internationaal uit te brengen. Inmiddels is het boek onder de naam ‘The 1 Page Business Strategy: Streamline Your Business Planning in 4 Simple Steps’ nu ook verkrijgbaar in de boekhandels in Engeland en Amerika, en is het online te bestellen via de Amerikaanse webwinkel Amazon.

Kaft NL Boek Businessplan op 1 A4 - Word succesvoller met OGSM

“Het is fijn om te ontdekken dat ons boek zoveel beweging brengt. In Nederland krijgen we veel reacties van lezers die blij zijn met deze eenvoudige methodiek om op een doordachte manier een businessplan te maken dat écht werkt," gaat Van Eck verder.

Het boek toont met vele voorbeelden hoe je een goed plan op één vel papier kunt maken. Het is tijd dat meer bedrijven, organisaties en mensen van deze bewezen methodiek gebruik kunnen maken. De wereldwijde animo is dan ook niet klein. “De tijd dat grootse plannen het einde niet halen is voorbij," sluit Van Eck af.

Nieuws