Terugblik Double Effect op het Unipartners Experience

16 april 2014 Consultancy.nl

Eind maart kwamen ongeveer 50 gemotiveerde studenten bijeen in het Regardz La Vie in hartje Utrecht om deel te nemen aan het Unipartners Experience event. Tijdens deze dag konden studenten kennis maken met drie adviesbureaus: Capgemini, Double Effect en PwC. Consultancy.nl blikt samen met organisator UniPartners en deelnemer Double Effect terug op de vierde editie van de UniPartners Experience. 

Bedrijfspresentaties Double Effect
Tijdens onze twee bedrijfspresentaties met ongeveer 10 studenten gaven Aaron Kalsbeek (consultant) en Mike Leerdam (experienced consultant) een, volgens de studenten “verhelderende en duidelijke presentatie”. 

In het korte tijdbestek van een half uur hebben de consultants vooral de werkwijze, het speelveld en de voor Double Effect kenmerkende cultuur toegelicht. Er werden interessante vragen gesteld zoals “wat maakt jullie dan zo goed vergeleken met de concurrent?” waarop een van de consultants het antwoord gaf wat precies het onderscheidende vermogen van Double Effect kenmerkt: “Wij doen het samen met de klant”. Hij benadrukte dat de focus vooral ligt op change management en het voor hem een uitdaging is  om de klant mee te nemen in het veranderproces. 

Wij zitten wekelijks 40 uur bij de klant, samen in een projectteam. Het is de uitdaging om alle afdelingen mee te nemen die moeten veranderen. Wij bewaren het overzicht en waarborgen dat iedereen wordt meegenomen in het veranderproces en de verandering accepteert” Het was leuk om te zien dat alle studenten actief luisterden, notities maakten en fanatiek aan het knikken waren tijdens de presentatie.

Tussen de twee bedrijfspresentaties door was er een heerlijke lunch en na de tweede bedrijfspresentatie was het tijd voor de speeddates. 

Speeddates
Tijdens deze speeddates kregen de studenten de gelegenheid om in 15 minuten zichzelf voor te stellen en vragen te stellen. Ook was er ruimte om het gesprek aan te gaan met de consultant of HR medewerker om het bedrijf en de medewerkers beter te leren kennen. Dit was een mooie gelegenheid om de studenten na hun speeddate aan te spreken en hen te vragen wat hun eerste indruk is van Double Effect. Hieronder een tweetal reacties.

  • “Mijn eerste indruk van het bedrijf is open en los. Het gesprek was erg toegankelijk en ik kon gewoon mezelf zijn”.
  • “Gaaf jong bedrijf. Het lijkt een kleine energieke groep mensen met een open cultuur en huiselijk gevoel. Je wordt goed opgeleid in het bedrijf”.

Nieuws