KPMG lanceert Ambitious Company wervingscampagne

10 april 2014 Consultancy.nl

KPMG heeft een nieuwe arbeidsmarktcampagne gelanceerd, getiteld ‘Ambitious Company’. Op een speciaal voor de campagne ingerichte website profileert het accountants- en advieskantoor zich als ambitieuze werkgever richting de startersdoelgroep, waaronder afgestudeerden, stagiairs, scriptanten en trainees. Naast het boosten van de bekendheid van KPMG moet de campagne ervoor zorgen dat ambitieuze talenten gestimuleerd worden zich aan het Big 4 kantoor te binden.

Op de campagnesite ‘Ambitious Company’ krijgt de bezoeker in een oogopslag te zien welke mogelijkheden – zoals stages en scripties, traineeships, startersvacatures (Advisory of Audit) en ook evenementen – KPMG hen kan bieden. Geïnteresseerden kunnen zich direct inschrijven voor meer informatie (afgestemd op een door de bezoeker ingevuld profiel) of bijvoorbeeld contact opnemen met (recruiters) van het accountants- en avieskantoor.

KPMG - Ambitious Company website

Doelstellingen en resultaten

Om meer te weten te komen over de nieuwe campagne stelde Consultancy.nl drie vragen aan Jolanda Mittelmeijer, Communicatie Adviseur bij KPMG en medeverantwoordelijk voor Ambitious Company.

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen van de campagne?
Met Ambitious Company willen we laten zien dat je bij KPMG alle mogelijkheden krijgt om je ambities waar te maken en dat dit kan in een prettige omgeving waar je samenwerkt, elkaar inspireert en leert van je collega’s. De combinatie van ambition en company maakt werken bij KPMG uniek. Daarbij willen we talentvolle, ambitieuze studenten tijdens hun studie al aan ons binden. Door op de website een profiel aan te maken, blijven zij op de hoogte van carrièremogelijkheden, events en vacatures die voor hen interessant zijn.

Hoe wordt de campagne onder de aandacht gebracht van studenten?
We starten met een campagne op universiteiten en hbo-instellingen en op Facebook. Voor dit studiejaar staan verschillende activiteiten gepland. Denk aan online acties en communicatie rond spraakmakende wervingsactiviteiten.

KPMG - Ambitious Company

Kun je al wat zeggen over de resultaten?
De campagne is nu een paar dagen live en we hebben al veel positieve reacties ontvangen. Dat geldt zeker voor de KPMG’ers die het gezicht zijn van de campagne. Studenten vinden hun weg naar de website en geven aan graag op de hoogte te worden gehouden.

KPMG Advisory

Een aantal jaar geleden voerde KPMG ook al een grote wervings- en imago campagne. Die campagne moest de bekendheid van KPMG Advisory – de consultancypraktijk van KPMG – op de arbeidsmarkt vergroten en daarnaast ook de werving van professionals aanjagen. Op de KPMG website werden diverse pitches geplaatst van KPMG'ers, waaronder destijds Wouter Bos*, waardoor de doelgroep inzicht kreeg in de werkzaamheden en karakteristieken van de verschillende service lines.

* Wouter Bos maakte afgelopen jaar de overstap naar VUmc, waar hij de functie van bestuursvoorzitter bekleedt. Hij werkte ruim drie jaar bij KPMG als partner binnen de Healthcare praktijk.

Nieuws

Meer nieuws over