Magnus opent pop-up IT shop tijdens Mendix World

03 april 2014 Consultancy.nl

Vandaag en morgen vindt 'Mendix World 2014’ plaats in de Rotterdamse Cruise Terminal. Tijdens het event geeft Magnus een geheel nieuwe invulling aan zijn thema ‘a new dimension in commerce’. Met een complete stand ingericht als ouderwetse fruitwinkel deelt de ICT consultancy organisatie uit Naarden op ludieke wijze zijn frisse blik op commerce en omnichannel retail.

Bij een pop-up shop hoort ook pop-up ICT, waarbij tijdelijke processen snel kunnen worden ondersteund met mobiele apps. Daarnaast is het belangrijk dat de processen, en dus ook de IT, de klant centraal stellen. Een speciale Mendix app (ontwikkeld binnen twee dagen) maakt het mogelijk om vers fruit, fruitsalade en natuurlijke fruitsapjes vooruit te bestellen. Het is een kleine illustratie van de eindeloze mogelijkheden die het Mendix platform biedt om flexibele oplossingen in korte tijd te bouwen.

Magnus opent pop-up IT shop tijdens Mendix World

Bereik de consument via offline en online kanalen

Met deze pop-up shop toont Magnus een aspect van omnichannel retail; de trend in retail waarbij het aantal kanalen toeneemt en grenzen tussen offline en online vervagen. Naast de fysieke winkels wordt er steeds meer gebruik gemaakt van marktplaatsen, shop-in-shops en pop-up shops. Digitale kanalen als een eigen webshop en bestellen via de mobiele telefoon worden steeds gebruikelijker. De consument verwacht in alle kanalen (h)erkend te worden en gebruikt deze kanalen ook continu en door elkaar. Een optimale merkbeleving en snelle levering maken het verschil voor de kritische consument.

Hoe behoud je inzicht over alle winkelkanalen?

Om retailers te helpen inzicht over kanalen heen te krijgen, heeft Magnus samen met Eurogroup Consulting* een innovatieve oplossing ontwikkeld; de Orchestration en Integration Layer (OIL). De smeerolie in een omnichannel organisatie. Op vrijdag 4 april kunnen bezoekers van Mendix World zien hoe dit er in de praktijk uitziet. Dan geven Magnus, Eurogroup en WE Fashion om 11:15 uur een presentatie over de omnichannelstrategie van WE Fashion

* Als zusterbedrijven werken Eurogroup Consulting en Magnus vaak samen op e-commerce projecten. Magnus richt zich op ICT advies-, implementatie- en beheerdiensten. Eurogroup Consulting heeft veel kennis en ervaring in cross channel retailing en sterke programmamanagement-vaardigheden.

Nieuws

Meer nieuws over