Rebranding en nieuwe website voor SeinstravandeLaar

19 februari 2014 Consultancy.nl

SeinstravandeLaar, een adviesbureau voor de publieke sector, heeft een rebranding doorgevoerd. In lijn met het opfrissen van het logo en de introductie van een nieuwe huisstijl, heeft ook de website een make-over gekregen. De rebranding sluit aan bij de sterke groei die het Culemborgse adviesbureau heeft doorgemaakt sinds haar oprichting.

Begin 2010 besloten twee adviseurs van PwC, Arno Seinstra en Stan van de Laar, om op eigen benen te staan: SeinstravandeLaar werd geboren. Inmiddels beschikt het Culemborgse advieskantoor over tien adviseurs. Sinds begin 2013 maken ook Rob Lambrichs de Bruin, voormalige partner van de overheidsadviesgroep van Twynstra Gudde, en Marcel Hoogwout, voormalig partner van Zenc/PBLQ, onderdeel uit van het management team. Tot de klantenkring behoren met name provincies, gemeenten, omgevingsdiensten, bureaus jeugdzorg, rekenkamers en waterschappen.

Nieuw logo Seinstra van de Laar

Marktpositionering

Met de rebranding wil SeinstravandeLaar haar marktpositionering verder aanscherpen en zich daarmee nóg nadrukkelijker onderscheiden van de concurrentie in de adviesbranche. Medeoprichter Stan van de Laar licht toe: “Onze kracht is gelegen in de focus van onze adviseurs op één of enkele markten en de binnen deze markten actuele thema’s. Wij zijn geen bureau ‘dat alles doet en alles kan’. Wij onderscheiden momenteel zes thema’s waarop wij al onze energie richten; van de stelselwijziging jeugdzorg, de decentralisaties op het sociaal domein en de krachtenbundeling tussen gemeenten tot aan de doorontwikkeling van omgevingsdiensten, de veerkracht van gemeenschappelijke regelingen en de positionering van de VTH-taken. Op deze thema’s willen wij excelleren. Wij doen dat door op deze thema’s eigenstandig onderzoek te initiëren, te publiceren, producten te ontwikkelen, in gesprek te blijven met onze relaties en vooral ook deze kennis in te zetten voor de klanten die wij mogen helpen in hun veranderproces.”

Logo, beeldlijn en website

SeinstravandeLaar laat deze marktfocus sterk tot uiting komen op haar nieuwe website. “De vorige versie was nog sterk gericht op de beide grondleggers van het bureau en daarin kwam onze marktfocus nog onvoldoende tot uitdrukking. Wij vonden het daarom tijd een ‘nieuw jasje’ aan te trekken, passend bij de maat en het profiel van ons bureau.”

Seinstra van de Laar Website

Het logo van SeinstravandeLaar werd met hulp van content marketing bureau Robert en Rademaker uit Eindhoven opgefrist. “De kleuren oranje, groen, blauw en rood staan voor onze kernwaarden; energiek, betrokken, resultaatgericht en passie. Daarnaast is een geheel nieuwe beeldlijn geïntroduceerd; verrassend, fris, maar toch zakelijk. Deze lijn is doorvertaald naar de website en in al onze uitingen van briefpapier tot rapportage” aldus Van de Laar.

Op de uitgebreidere site kunnen opdrachtgevers onder meer informatie vinden over de dienstverlening (thema’s/diensten/markten) van SeinstravandeLaar, maar is het bureau ook transparant over de projecten die zij doen. Aan de hand van persoonlijke profielen krijgen bezoekers inzicht in de mensen achter SeinstravandeLaar.

Nieuws

Meer nieuws over