Altran campagne wijst op belang van online reputatie

14 februari 2014 Consultancy.nl

Adviesbureau Altran heeft onlangs een grootschalig campagne gelanceerd om mensen bewuster te maken van hun reputatie op het web. Met de campagne wil het advieskantoor mensen aanzetten om beter na te denken over hun e-reputatie en de gevolgen daarvan.

Door het toenemende gebruik van online zoekmachines en sociale media wordt e-reputatie steeds belangrijker. Tegelijkertijd hebben internetgebruikers vaak geen benul van wat ze op het web plaatsen en wat vervolgens de gevolgen hiervan kunnen zijn. Deze kunnen namelijk catastrofaal uitpakken, stelt Altran. Tal van concrete voorbeelden over de afgelopen jaren, van ontslagen medewerkers tot identiteitsfraude en landelijke schandalen, onderschrijven de waarschuwing van de adviseurs.

Master Your Reputation

Master Your Reputation

Met de campagne – genaamd ‘Master Your Reputation’ – wil de specialist op het gebied van innovatie en technologie het bewustzijn onder (young) professionals verhogen. Daarnaast wil Altran benadrukken dat het van groot belang is dat mensen en actieve rol nemen ten aanzien van sociale media en hun e-reputatie en “Internet never forgets” aldus Frederic Fougerat, Vice-President van Altran. “De beste manier om je internetimago uit verkeerde handen te houden is om het te volledig te beheersen”.

e-reputatie test

Door middel van een amusing test op een speciale campagne website kunnen internetgebruikers hun niveau van kennis en waakzaamheid over e-reputatie achterhalen. Daarnaast geeft Altran, dat ruim 20.000 werknemers in dienst heeft in meer dan twintig landen, tips hoe gebruikers meer regie kunnen krijgen op hun internetimago. Wil je de test zelf ook doorlopen? Bekijk de Facebook pagina van Altran!

Het innovatie adviesbureau heeft de test gebouwd op een fundament van vijf ‘huisregels’ van het web. Volgende week gaan Consultancy.nl en Altran gezamenlijk dieper in op deze vijf geboden.

Nieuws

Meer nieuws over