House of Performance helpt IMC Weekendschool

21 februari 2014 Consultancy.nl

Eind vorige maand was adviesbureau House of Performance betrokken bij een kennisproject voor leerlingen van de IMC Weekendschool, een instelling die aanvullend onderwijs biedt aan leerlingen uit sociaaleconomische achterstandswijken. Het Utrechtse adviesbureau kreeg een groep leerlingen van de school op bezoek en ging samen met hen aan de slag met als focus een case van McDonalds.

Diverse House of Performance adviseurs leerden leerlingen vanuit een praktijkvoorbeeld hoe processen werken en hoe deze verbeterd kunnen worden. Consultant Jasper Hoenderbos: “Ongelofelijk hoe opmerkzaam die kids zijn. Een reactie van een kind bij de case van McDonalds was bijvoorbeeld: “Als de verkoper eerst het bedrag noemt en dan pas eten gaat maken heeft de klant tijd om in zijn portemonnee te kijken”.  

House of Performance helpt IMC Weekendschool

House of Performance is een organisatieadviesbureau uit Utrecht en telt zo’n 40 adviseurs. Het bureau richt zich op het verbeteren van prestaties op de werkvloer. In de werkwijze van House of Performance staat het beste uit mensen halen altijd centraal. Het advies- en managementbureau is actief in diverse sectoren, opdrachtgevers behoren tot de top tien binnen de sectoren banken, verzekeraars, gezondheidszorg, public transport, lokale overheid en energie.

 

IMC Weekendschool biedt aanvullend onderwijs aan jongeren van 10 tot 14 jaar uit sociaaleconomische achterstandswijken. Jongeren krijgen 2,5 jaar lang elke zondag les van professionals op het gebied van cultuur en wetenschap. Het doel is de jongeren te steunen bij de verruiming van perspectieven, versterking van het zelfvertrouwen en ontwikkeling van hun talenten. Voorbeelden van gedoceerde vakken zijn onder meer: Recht, Geneeskunde, Journalistiek en Wiskunde.

Een aantal jaar geleden werd de IMC Weekendschool ook ondersteund door DOC Advies.

Nieuws

Meer nieuws over