Capco start innovatielab voor banken en verzekeraars

21 februari 2014 Consultancy.nl

Capco heeft onlangs een ‘Digital Innovation Lab’ gelanceerd. Het lab, dat gevestigd is in New York, is een innovatief gebied dat de nieuwste state-of-the-art ontwikkelingen in digitale technologie, social media en creatief design combineert. Doel van het lab is om financiële dienstverleners een plek te bieden waar ze nieuwe financiële producten en diensten kunnen ontwikkelen en testen.

Digitalisering heeft een enorme impact op banken, verzekeraars en andere financiële instellingen. Operating modellen veranderen door bijvoorbeeld nieuwe digitale kanalen (bijv. online, mobile en social media), nieuwe diensten gebaseerd op big-data gedreven analytics en efficiëntieverbeteringen die mogelijk worden gemaakt door digitalisering. Voor Capco, een dienstverlener die zich exclusief richt op de financiële diensten industrie*, was deze megatrend vorig jaar de aanleiding om Capco Digital te lanceren, een speciale praktijk die opdrachtgevers helpt met het inspelen op digitale trends.

Capco Digital

Een van de belangrijkste eerste stappen van Capco Digital is de lancering van het ‘Digital Innovation Lab’. Volgens een persverklaring van Capco zal de high-tech ruimte, die ondermeer floor-to-ceiling projectiemogelijkheid en een ultra-HD resolutie glazen touchscreen bevat, klanten voorzien van vier tastbare voordelen:
- Productontwikkeling (het ontwikkelen en testen van nieuwe innovaties en producten)
- Digitale ontwerp sessies (het ontwikkelen van digitale processen)
- Snelle uitrol (efficiënt testen van klantgerichte oplossingen door simuleren van marktlancering)
- grootschalige programma planning (het evalueren van multiplatform omgevingen en datamodellen)

“De financiële diensten industrie ondergaat een enorme verschuiving in hoe deze klanten bereikt en de markt benadert” zegt Ismail Amla, CEO van Capco Noord-Amerika. “Het Innovation Lab is een unieke omgeving die innovatie op boutique-niveau en digitale expertise samenbrengt om toonaangevende oplossingen te ontwikkelen die de toekomst van financiële diensten definiëren”.

Bekijk onderstaand YouTube video voor meer informatie over Capco’s Digital Innovation Lab:

* Capco is in 1998 opgericht door de Belg Rob Heyvaert. In de afgelopen 17 jaar is het adviesbureau gegroeid tot een dienstverlener met circa 2.000 medewerkers verspreid over 20 kantoren wereldwijd. Capco is sinds oktober 2010 onderdeel van FIS, dat zo’n €211 miljoen neerlegde voor het adviesbedrijf.

Nieuws