BDO steunt Geef een kans campagne van Edukans

17 januari 2014 Consultancy.nl

Al meer dan vier jaar zet accountants- en adviesorganisatie BDO zich in als ambassadeur voor lief-dadigheidsinstelling Edukans. Deze stichting richt haar pijlen op verbetering van onderwijs in ontwikkelingslanden ten behoeve van kansarme kinderen. Collega’s van BDO reizen met enige regelmaat af om scholenprojecten vorm te geven. Ook op onlinegebied ondersteunt het adviesbedrijf het goede doel, bijvoorbeeld met de promotie van de campagne ‘Geef een kans’.

Betere toekomst

BDO steunt stichting Edukans met als doel een betere toekomst voor kinderen in een uitzichtloze situatie. Door middel van financiële donatie levert BDO een belangrijke bijdrage aan het opzetten van scholen- en educatieprojecten in landen als Ethiopië. Daarnaast steunt het adviesbureau de stichting met kennisoverdracht en met diverse uiteenlopende acties – zo reisde twee maanden geleden BDO medewerkers af naar Malawi om Ajax-shirts aan kansarme kinderen te schenken.

Bewustzijn

De liefdadigheidsinstelling heeft in korte tijd al veel voor elkaar gekregen. De afgelopen tien jaar werden er maar liefst 850.000 kinderen geschoold en leerden ruim 150.000 jongeren een vak door Edukans. Daarbij stond de stichting de opleiding van zo’n 17.000 docenten bij en werden er circa 10.500 ouders bij school betrokken. Edukans wakkerde ook het bewustzijn van een kleine miljoen Nederlandse kinderen aan door acties op scholen over het onderwijsprobleem in arme landen aan te kaarten. Naast BDO is ook onder meer het Volendamse zangduo Nick & Simon Edukans ambassadeur.

Digitale ondersteuning

In de komende periode gaat BDO het goede doel helpen met het promoten van de ‘Geef een kans’ campagne. Dat zal gebeuren via onder meer aandacht op de website en social media kanalen van het advieskantoor. 

Nieuws

Meer nieuws over