Davinci koopt meerderheidsbelang in Finbetween

10 januari 2014 Consultancy.nl

Davinci heeft een meerderheidsbelang genomen in de Belgische branchegenoot Finbetween. Met de acquisitie versterkt de Amsterdamse IT-dienstverlener zijn marktpositie in de financiële markt.

Finbetween levert advies- en softwareoplossingen voor de financiële sector, met een focus op de kredietmarkt, de verzekeringsmarkt en de incassosector. Het IT-bedrijf is begin 2009 opgericht en telt na jaren van snelle groei inmiddels 30 medewerkers.

Jo Triest, directeur van Finbetween, licht toe: “Finbetween biedt haar klanten diensten en producten op verschillende niveaus: van Software as a Service, waarbij de klant eenvoudigweg betaalt voor wat hij gebruikt, tot hulp om zelf je applicaties te ontwikkelen. In de vijf jaar dat we bestaan, hebben we specifieke backoffice-oplossingen ontwikkeld en in de markt gezet. Onze software op het gebied van het beheer van consumentenkredieten en voor levens- en schadeverzekeringen levert voor die markt effectieve en efficiënte oplossingen die deze complexe processen - met veel interne en externe stakeholders - aanzienlijk kunnen verkorten.”

Davinci koopt meerderheidsbelang in Finbetween

Davinci, dat ook diverse softwareoplossingen zoals Document Text Analyzer en het hypotheekplatform Skydoo levert aan onder andere banken en verzekeraars, richt zich daarentegen meer op de front- en midoffice. Het resultaat: een complementaire dienstverlening. “De combinatie van beide partijen leidt tot een nieuw, ‘state-of-the-art’ platform, dat de volledige levenscyclus van een krediet - van aanvraag tot aflossing - afdekt en in heel Europa inzetbaar is” schrijven Davinci en Finbetween in een persbericht. Daarnaast moet de uitwisseling van kennis en expertise op het vlak van project-management, data- en documentanalyse, softwareontwikkeling en testing leiden tot een hogere interne efficiency.

“Finbetween is een mooi en innovatief bedrijf en we zijn erg blij met deze transactie. Beide partijen vullen elkaar goed aan en de gezamenlijke propositie naar de markt maakt ze nog sterker dan ze individueel al waren” sluit Roderick Weerman af, directeur van Davinci.

Nieuws