Paul Postma wint Dialogue Marketing Oeuvre Prijs

13 januari 2014 Consultancy.nl

Paul Postma, de oprichter en huidige Managing Partner van Paul Postma Marketing Consultancy, heeft de Oeuvre Prijs in ontvangst gekregen van de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA). De prijs is afgelopen donderdag uitgereikt tijdens de Dialogue Marketing Awards.

Jaarlijks reikt de branchevereniging voor dialoogmarketing drie prijzen aan marketeers die een bijzondere impact hebben gehad op het gebied van dialoogmarketing. Een van de prijzen is de DM Oeuvre Prijs, een award voor een individu die een langdurige en succesvolle bijdrage heeft geleverd aan het vak en de sector. Paul Postma, van origine econoom, krijg de prijs vanwege zijn indrukwekkende staat van dienst in het vak.

Paul Postma wint DDMA Oeuvre Prijs
Paul Postma (rechts) met de Dutch Dialogue Marketing Oeuvre Prijs

Zo geeft hij sinds medio-jaren ’80 leiding aan organisatieadviesbureau Paul Postma Marketing Consultancy (zijn eigen adviesbureau*) en is hij een auteur van diverse boeken, waaronder het recente boek ‘De Anatomie van de Verleiding –Neuromarketing succesvol toegepast’. “Paul Postma is al ruim drie decennia toonaangevend in ons vakgebied. Met de Oeuvreprijs onderstreept DDMA Postma’s grote verdiensten voor marketing” aldus de jury van de DDMA.

“Ik vind het een eer en genoegen om de DM Oeuvre Prijs in ontvangst te mogen nemen. En om inhoudelijk bij te dragen aan het fascinerende vakgebied dat met toepassingen van papier tot web veel verschillende namen heeft. Maar in essentie gaat het altijd om het sturen van commerciële processen op basis van gedrag van de klant zelf. Dat kan vandaag beter, sneller en effectiever dan ooit” liet Paul Postma weten na het in ontvangst nemen van zijn prijs.

Paul Postma Marketing Consultancy

* Medio jaren ’80 besloot Paul Postma om na een carrière bij o.a. Wehkamp zijn eigen adviesbureau op te richten: Paul Postma Marketing Consultancy (PPMC) werd geboren. In 1990 werd het consultancybureau ingelijfd door EY - onder de kap van het accountants- en advieskantoor groeide het PPMC team uit tot zo’n 40 adviseurs. Toen in 2000 de adviestak van EY werd verkocht aan Capgemini Consulting besloot PPMC om zelfstandig verder te gaan. Anno 2014 wordt Paul Postma Marketing Consultancy geleid door twee partners (Paul Postma en Richard Geukema) en is het gevestigd in Nieuwegein. De marketing specialist werkt voor onder meer banken, verzekeraars, uitgeverijen, luchtvaartbedrijven en telecomspelers.

Nieuws

Meer nieuws over