Capgemini biedt multichannel cloudoplossing Odigo

31 december 2013 Consultancy.nl

Dienstverlener Capgemini is in Nederland van start gegaan met het aanbieden van Odigo, een cloudoplossing voor multichannel klantcontact.

In augustus 2011 kocht Capgemini de Franse frontoffice dienstverlener Prosodie, wat inmiddels Capgemini-Prosodie heet. Inmiddels is Capgemini-Prosodie ook in Nederland actief - medio dit jaar maakte het ICT adviesbedrijf bekend dat het formeel de status van telecomaanbieder had verkregen, waardoor het sindsdien ook in ons land callcenter taken kan uitvoeren. Specifiek richt Capgemini zich op het geautomatiseerd afhandelen van telefoongesprekken en van transacties via andere digitale kanalen. Volgens de dienstverlener kunnen relatief eenvoudige vragen automatisch beantwoord worden en meer complexe transacties direct naar de juiste medewerker worden doorgeleid. Dit gebeurt op basis van een automatic call recognition en automatic call distribution technologie.

Capgemini biedt multichannel cloudoplossing Odigo

Eén van de oplossingen van Capgemini-Prosodie heet Odigo. De cloudoplossing biedt organisaties een infrastructuur om klantencontact via verschillende communicatiekanalen – face to face, via telefonie of internet – te verwerken. Deze geïntegreerde aanpak levert bedrijven een forse besparing op, aldus Capgemini. Naast de kostenbesparing kunnen medewerkers ook meer tijd vrijmaken om zich meer te richten op de afhandeling van complexere klanttransacties en –interacties. Odigo biedt een integratie met onder andere de CRM-oplossingen van Salesforce.com, Oracle Siebel en SAP CRM.

Nieuws

Meer nieuws over