ConQuaestor adviseur Paul Schilp naar in60seconds

26 november 2013 Consultancy.nl

Paul Schilp heeft per 1 november de overstap gemaakt van ConQuaestor naar ontwerpbureau in60seconds. Na ruim drie jaar als Senior Management Consultant voor het Utrechtse adviesbureau te hebben gewerkt, wordt Schilp bij in60seconds verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe ‘visual consultancy’ propositie. 

in60seconds

Ontwerpbureau in60seconds ontwikkelt creatieve concepten, animaties, infographics en videoproducties voor organisaties in de profit en non-profit sector. Het innovatieve bedrijf is in 2009 opgericht door twee jonge ondernemers* en is sindsdien gegroeid tot een team van zo’n 10 vaste medewerkers en een aantal freelancers. Onder hun meer dan 200 klanten bevinden zich Philips, Achmea, Rabobank en NS.

Centrale gedachte achter de dienstverlening van in60seconds is dat mensen ongeveer een minuut echt de tijd nemen om een boodschap te ontvangen. Door gebruik te maken van nieuwe media - als infographics, animatie en video - zorgt in60seconds via zogeheten ‘explanimations’ dat complexe boodschapen op een eenvoudige manier worden overgebracht.

Paul Schilp - In60seconds

Getting the Picture

Paul Schilp wordt als Business Developer verantwoordelijk voor het opzetten van een nieuwe propositie. “Na een succesvolle startup periode, willen wij met in60seconds breder inspelen op de vragen van onze klanten” zegt Schilp. Daarom gaat hij nieuwe dienstverlening  op het gebied van visual consulting opzetten. Volgens Schilp kunnen visuele middelen een steeds belangrijkere rol spelen bij onder meer transformaties en verandertrajecten: “Onze ervaring is dat het creëren van visuele middelen binnen verandertrajecten niet alleen als communicatiemiddel een grote toegevoegde waarde heeft, maar ook als proces kan bijdragen aan begrip en draagvlak binnen de organisatie. Visualisatie is hierbij geen doel, maar een middel”.

Daarnaast bestaat volgens Schilp belangrijke toegevoegde waarde in de visualisatie van rapporten en data. Consultants vormen in deze propositie juist hun doelgroep. “We zien in de markt dat minder behoefte is aan vuistdikke rapporten, maar meer aan heldere ‘praatplaten’. De kern van een rapport, nieuwe strategie of werkwijze leent zich vaak bij uitstek voor een concrete visual. Belangrijk voordeel hiervan is dat een vaak duur rapport breed kan worden gedeeld én sneller wordt gelezen”.

Bij beide proposities zit de essentie in het feit dat visualiseren van complexe materie bijdraagt aan een beter begrip van deze materie en draagvlak voor verandering. “Het grote plaatje zien, is het grote plaatje begrijpen. De nieuwe propositie noemen we daarom Getting the picture”.

 

* Oprichters van in60seconds zijn Arent Benthem en Jerry Renes. Zij zijn nog steeds als partner werkzaam bij het ontwerpbureau.

Nieuws

Meer nieuws over